|
www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Pedagogika Specjalna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gosiak
TYFLOpedagog
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 18:59, 07 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
22. Nauka czytania i pisania w oparciu o elementarz W. Wantuch.
„Elementarz dla dzieci niewidomych” opracowany przez Rozalię Mekler i Wandę Wantuch proponujący naukę czytania metodą globalną
23. Nauka czytania i pisania w oparciu o ,, Mój elementarz’’.
Mój elementarz” opracowany przez Józefę Kamińską, Barbarę Kawczyńską – Regułę, Bożenę Pierzchałę, proponujący naukę czytania i pisania metodą analityczno – syntetyczną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
martusiam88
swój człowiek:)
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: rdm
|
Wysłany: Czw 19:25, 07 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
37.Kształtowanie pojęcia liczby naturalnej
- poprawna kolejnosc wymieniania liczebnikow
-ksztaltowanie pojecia liczby jako mocy zbioru i jako miary wielkości ciągłych
- analiza zbiorow równolicznych
- cwiczenia majace na celu uswiadomienie uczniom związku miedzy miejscem w uporządkowanym szeregu zbiorow a jego liczebnością
- poznanie symboli liczb – cyfr
- pogłębianie pojecia liczby jako miary wielkości ciągłych
- sklad liczby
- pojecie tworzenia równości
38.Metodyka wprowadzenia działań na liczbach
- kształtowanie pojecia arytmetycznego (na przykładzie dodawania)
- kształtowanie pojecia dodawania
- suma i jej skladniki
- dodawanie funkcyjne
- prawo przemienności dodawania
- kształtowanie pojecia dzialania arytmetycznego (na podstawie odejmowania)
- związek dodawania z odejmowaniem
- analiza podanego wzoru dodawania i odejmowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GRECKY
Administrator
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 1112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Świdnik/Lublin
|
Wysłany: Czw 22:27, 07 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Dziękuję Martuś Odwdzięczę się jakoś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jakub88
TYFLOpedagog
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skrzynice
|
Wysłany: Pią 9:33, 08 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
28.Wstępny okres ksztaltowanie pojec matematycznych
-analiza i synteza spostrzeganych przedmiotow oraz ich cech
-cwiczenia w analizowaniu i syntetyzowaniu przeprowadzamy na znanych dziecku przedmiotach
-wyodrebnianie cech i stosonkow wielkosciowych
-cwiczenia na zapoznanie dzieci z prostymu stosunkami połozenia, kierunku,czasu i ruchu
-porównywanie zbiorów
-graficzne przedstawienie zaobserwowanych stosunkow przestrzennych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jakub88
TYFLOpedagog
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skrzynice
|
Wysłany: Pią 12:00, 08 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
ma ktoś może coś na temat : 29. Metody ćwiczeń orientacyjnych i dotyczących porównywania cech ? bo nie ma tego nigdzie ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Justyna K.
swój człowiek:)
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:06, 09 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
mam wątpliwości co do zamieszczonej odpowiedzi na pytanie 12. Według mnie to powinny być inne ćwiczenia. znalazłam je w artykule Ireny Babiec "Nauczanie języka polskiego w klasach I-III szkół dla niedowidzących" w podrozdziale "Okres Przygotowawczy". Może ktoś to jeszcze sprawdzi????
1. ćwiczenie wyrabiające orientacje przestrzenną (przygotowanie do życia w nowym, szkolnym środowisku) i doskonalenie umiejętności spostrzegania ( usprawnianie analizatora wzrokowego (ze wzg. na naukę czytania i pisania)
2. Ćw. Słuchowe i zastosowanie obrazów graficznych (wyrabianie umiejętności analizy spostrzeżeń)
3. Wyrabianie umiejętności słuchania mowy i reagowania na nią
4. ćw. Artykulacyjne poprawiające wymowę ( kształcenie poprawnej mowy i słuchu fonematycznego)
5. Ćwiczenia ruchowe : rozwój sprawności kinestetycznych, sfery ruchowej, ćw. Sprawności rak i koordynacji wzrokowo-ruchowej (kopiowanie , obrysowywanie, wyznaczanie szlaczków, wycinanie i naklejanie figur oraz szablonów geometrycznych)
W tym okresie należy również wykształcić u dziecka właściwą motywacje do dalszej nauki i przygotować przede wszystkim do nauki czytania i pisania tj. uświadomić że wyraz wymawiany można zapisach a słyszany zobaczyć graficznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madga
TYFLOpedagog
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: Sob 18:58, 09 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
ja też mam tak jak Dżastin
a ma ktoś 35 zagadnienie??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez madga dnia Sob 18:59, 09 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
martusiam88
swój człowiek:)
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: rdm
|
Wysłany: Sob 19:32, 09 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
moglby ktos wstawic odp na reszte pytan?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jakub88
TYFLOpedagog
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skrzynice
|
Wysłany: Nie 10:17, 10 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
26.Specyfika czytania dotykiem
- dzieci z resztkami wzroku czytaja gorzej niz dzieci niewidome
-podobna sytuacja jest z os. ociemnialymi
-trudnosci w opanowaniu pisma punktowego moga wynikac z jego konstrukcji a takze z cech indywidualnych czytelnika (np poz. int. )
-dorośli potrafia czytac z predkoscia ok. 80 - 90 slow na minute, dzieci - 70 slow na min.
-duzy wplyw ma motoryka rak
-najbardziej korzystna jest metoda czytania oburęcznego
-wazny jest tez nacisk palcow
- w klasach mlodszych dominuja bledy lustrzane a w klasach starszych bledy skojarzeniowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jakub88
TYFLOpedagog
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skrzynice
|
Wysłany: Nie 10:34, 10 Maj 2009 Temat postu: Re: Kolokwium u Szabały..;p |
|
|
Anetek napisał: | pojecia do wyjasnienia: olsnienie, liczenie rytmiczne, pismo bezwzrokowe. |
Olśnieniem nazywa się pewien przebieg (stan) procesu widzenia, przy którym występuje odczucie niewygody lub zmniejszenie zdolności rozpoznawania przedmiotów, lub jedno i drugie, w wyniku niewłaściwego rozkładu luminancji lub niewłaściwego zakresu luminancji albo nadmiernych kontrastów w przestrzeni lub w czasie.
o to chodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Justyna K.
swój człowiek:)
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:45, 10 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ja mam trochę prościej.
olśnienie - nagłe obniżenie ostrości wzroku, uczucie dyskomfortu spowodowane rażącym światłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marzena1603
TYFLOpedagog
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: Nie 11:46, 10 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
hej, nie wiem czy dokładnie o to chodzi w pytaniu 29
Ćwiczenia orientacyjno – przygotowawcze do pracy z tabliczką
- Usprawnianie manualne poprzez przebieranie, klasyfikowanie, segregowanie różnego rodzaju przedmiotów
- Ćwiczenia orientacyjne dotyczące stosunków przestrzennych -> nad, pod itd.
- Układanie w powiększonym sześciopunkcie określonego zestawu punktów
- Układanie punktów w piórniku brajlowskim i ich odczytywanie (suwak brajlowski – piórnik)
- Układanie z kostek kubarytmowych linii pionowych i poziomych
- Odczytywanie z rysunków brajlowskich kółek pełnych i pustych
- Odczytywanie z rysunków brajlowskich punktów umieszczonych w kwadracie lub prostokącie – rozwijanie umiejętności czytania
- Odczytywanie z rysunków brajlowskich kółek połączonych linią od strony prawej do lewej i od lewej do prawej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Justyna K.
swój człowiek:)
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:46, 10 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
czy ktoś ma odp. na pytanie nr 34 albo wie w której kserówce mogę znaleźć ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolinkieee
TYFLOpedagog
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Nie 17:49, 10 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
W pytaniu 16 chodzi chyba o coś innego niż tam ktoś już wcześniej umieścił.
u dzieci słabo widzących funkcje wzrokowe w trakcie cwiczenia pisma szybko zaczynaja odgrywac coraz mniejsza role i zostaja zastapione przez doznania kinestetyczne; kontrola wzrokowa zostaje uzupelniona i czesciowo zastapiona kontrola dotykowo- ruchowa- automatyzowanie sie pisma zmniejsza potrzebe wykorzystywania informacji wzrokowych. umiejetnosc pisania staje sie zalezna od doswiadczenia dziecka, zdolnosci kompensacyjnych i cwiczen, niz od sprawnosci jego widzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gosiak
TYFLOpedagog
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 19:15, 10 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Pismo bezwzrokowe - sposób zapisu w postaci pisania z patrzeniem i z zamkniętymi oczami, zarówno liter, jak i ich połączeń oraz całych wyrazów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wiktoria
TYFLOpedagog
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 10:52, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
wie ktoś może gdzie dr Szabała ma konsultacje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GRECKY
Administrator
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 1112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Świdnik/Lublin
|
Wysłany: Śro 13:50, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Pokój na przeciwko schodów tam gdzie Byra. Nie pamiętam numeru
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hatifnat
TYFLOpedagog
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rudnik nad Sanem
|
Wysłany: Czw 16:37, 25 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
p.64
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|