Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna www.pedagodzyspecjalni.fora.pl
Pedagogika Specjalna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zaliczenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna -> Teoria wychowania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aniołeczek;)
VIP - RESO



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa

PostWysłany: Wto 13:57, 13 Maj 2008    Temat postu: zaliczenie

kto ma jakieś sensowne notatki z ćwiczeń? bo tak sobie pomyślałam,że pasowało by uzupełnić braki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Judytka
RESOcjalizator



Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gbw

PostWysłany: Wto 11:18, 20 Maj 2008    Temat postu:

Hmmm...Chciałabym zadać to samo pytanie...I ewentualnie użyczyć biedakom, np jutro Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
julita
swój człowiek:)



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Wto 12:44, 20 Maj 2008    Temat postu:

Hej Smile to sa moje notatki z cwiczen, moze wam sie przydadza:P mam nadzieje ze sie rozczytacie bo pisalam skrotami i wszystko jest ze soba zlane - jest to raczej forma sciagi Razz


DOBRY NAUCZ-WYCH: przygot merytory: wiedza i umiejetn jej zastos, cechy osobowosciowe, umiejetn interpers: otwartosc, autentycznosc, akceptacja, samoakc, empatia, znajomosc zasad komunik się i udzielania inform. KATZ: 1 faza wstepna przebiega na poziom fizjolog, 2 glebsza na poz psych, 3 tzw podwojnej tozsamosci, 4 powrot do wlasnej tozsam. WYCHOWANIE uspoleczn jedn, swiadome i celowe urabianie osobow, usuwanie czynnikow blokuj rozw, celowe, zaplanow dzialania. SOCJALIZACJA ogol wplywow srodow na jedn, mechanizmy za pomoca których srodow ddzialuje na jedn, maja na celu uczynienie z jedn istoty spol, mechanizm kontroli spol: jedn przez caloksztalt swych interakcji z innymi czlonkami gr, jest stymulow w kierunku pelnienia uznawanych rol spol, uklady nagrod i kar zawarte sa w spontan reakcjach innych czlonk gr, mechanizm wplywow os znaczacych, mech wzmacniania wewn. GR ODNIESIENIA: znaczaca gr, UŁATW SPOL: sama obecnosc czlonk gr, może wywolac okreslone zachow. Czł przypisuje innym pewne zachow (psychol tlumu), mechanizm wplywow osob znaczacych: jedn jest stymulow do okresl zachow przez interakcje z pojedyncz osob na podlozu osobistej wiezi, uklady wzmocnien zawarte sa w reakcjach tych osob, może wystep na pozi nasladownictwa ( modelowania) i indetyfik ( odwzorow stanow psychicznych), nasladownictwo typu: instrument, przystosowawcze, uwewnetrznione. Modelem moze byc: * ktos, kto posiada władze, jest wazny lub jest osobą znaczącą * ktos, kto ma coś, co my bysmy chcieli miec * osoba bliska, podobna do nas Mechanizm wzmacniania wewn- jedn jest stymulow do okresl zachowan przez własną aktywnosc wewn podłozu juz ukształtow podstaw. Wzmocnienia te są zawarte we wczesniej wyuczonych i uwewnętrznionych własnych reakcjach wobec własnej aktywności. ZADATKI DZIEDZICZENIA: czynniki wrodz, srodow, wychow, samowych Nauka musi mieć: *własną terminologię: terminy nauk jasne, wyrazne, jednoznacz *przedmiot badan * problematykę *metody badań Problematyka: * problemy egzystencjalne (jak cos wygląda, jak się kształtuje) * problemy o charakterze wyjaśniająco-prakseologicznym (co ma ba cos wpływ, zależności, skutki i przyczyny) METODY: * obserwacja celowa/ planowana/ bierna/ czynna, kiedy/ gdzie/ za pomoca jakich urzadz/ w jaki sposób gromadz sa info, dokladna, rzetelna, subiekt, selekt, -> schedula obserwacyjna, obserw dorywcza( to na co zwroce uwage) *techniki socjometryczne struktura gr, wywolanie os odrzuconej i gwiazdy* eksperyment: metoda opisyw zjawisk celowo wywolanych, zmienna ma być czynnik eksperymentalnt, musi dac się zmierzyc, ma być przez nas kontrol, techniki eksperym: jednej gr ( malo wygodna), gr rownoleglych, rotacji, technika........okreslanie pozycji na podst cechy, rzetelne infor o osobach skrajnych, techn „zgadnij kto” DOKUMENT: cos co ma materialna forme, ANKIETA: pyt otwarte typu czy i dlaczego, kilka pyt, technika, KWESTIONARIUSZ pytania zamkniete, wiecej niż w ankiecie, jest technika i narzedziem badawczym, CELE I ZADANIA WYCHOW: wychow to dzialanie celowe, wartoscia nadrzed jest ideal wychow, który uwzgl naczelne cele wychow, ideal nie jest osoba tylko zbiorem cech, cele kierunkowe-> cele etapowe (standardy rozwojowe) -> cele operac ( opis konret dzialan które trzeba podjac żeby cos zrealiz, czasow dokonane) aby osiagnac cel należy dokonac doboru odpowied metod dzialania. METODY WYCH: nagradzanie: funkcja informac, motywac, karanie: brak konsekwencji, dziecko musi uznawac autorytet osoby wymierz kare, negat konsekw: generalizacja hamowania: zlokalizowane -> rozlane, wywolywanie agresji, IDEAL WYCHOW: wzor nasladow, wychowanek nie może wiedziec jaki to wzor, jest dla wychowawcy żeby stawial cele, WZOR OSOBOWY: os bedaca wzorem dla pewnej gr, mlodziez czerpie przyklady, potrzebny jest wychowawacy- pokazuje go, OS ZNACZACA, MODELOWANIE osoba modela, osoba obserwatora, sytuacja, Utrudnianie nasladow osob: zaburzenia pamieci, spostrzezen, os niewidom, subiektywne cechy obserwatora: zainteres, stan zdrowia, samopoczucie, sytuacja: zlozonosc ( ilosc elementow), interpretywalnosc (interp, srednio inter, nieinetr) Im sytuacja bardziej zrozum tym latwiej ja nasladowac, PERSWAZJA: przekazyw wychowankowi komunikatow jezykowych w celu zmiany jego przekonan, Nadawca: os pozytyw nastawiona, znaczaca, wazna dla odbiorcy, przekazyw w sposób zrozum, Odbiorca: nastawienie, stosunki emocjon do nadawcy, chec zmiany nastawienia. METODA ZADANIOWA: wychowanek ma wiedziec co ma zrobic, zad ma być adekw do mozliw dziecka, musi być atrakcyjne, zdanie wychowanka czy widzi szanse osiagn sukcesu, os która bierze udzial musi się angaz, zgodzic się na zad a najlepiej sama je wybrac, samoocena ( aznizona, adekw, zawyzona) powinna być lekko zawyzona, FORMY WYCH: zaplanow, maja okresl cel, uszczegolow, skopletyzow, nosnikiem przekazu mogą być gesty, slowa, mimika: burza mozgow, swobodn ekspr plasty, slowna, zabawa w teatr, improwizow dramatyzacja, trening spotkaniowy, sondaz opini o uczniach, techn deczji grupowej, muzykoter, trening releksac, KONCEPCJA BEHAWIOR: czł jest ukł bioaktywnym, analogie, badania na zwierzetach-> eksper, obserwacja ludzi, sily zewn, Ideal: czl godny i wolny, zdobywanie nagrod i unikanie kar, nie ma okreslenia:wychowanie, mimo ze zachodzi bo jest cel i stosow metod, metody i techn: desensybilacja( rekacje niepozadane), terapia awersyjna (znalezienie czegos efektywn za pomoca wydarzenia), samoterapia, K. PSYCHODYNAM czl jest nieprzewidywal, „ciemny”, Ideał: ktos kto uswiadamia sobie konflikty i probuje je rozwiazac, jak nie potrafi to zglasza się do kogos kto mu może pomoc, psychoterapia, psychoanaliza, K. POZNAWCZA: czl jest samodziel, jest w stanie funkcjon w srodow, umysl gromadzi infor, degrywacja sensoryczna- eksperyment, Ideal: czl tworczy, ma umiec jak najlepiej funkcjonowac w swiecie, samodzielny badacz: wybiera wlasciwe infor, przetwarza je, profesor (promotor) – student, podst metoda zmiany zachow czl to wychow, wychowanek wie o sobie bardzo duzo, wie co lubi a czego nie, K. HUMANIST: czł jest samodzielnym podmiotem, dazy do samorealiz, samoopis, samoocena, technika Q-sort (sposób posredni), Ideał: czl dazacy do samoreali, os w pelni funkcjonujaca, otwarty na doswiad, rozwija się, metody zmian zachow czl: zaspokajanie potrzeby wychowania – zachowanie, zadanie: rozwoj autonomii jedn, wspomag rozwoju, psychoterapia, wychowanie, treningi: osoby o podobnym problemie razem go probuja rozwiazac, terapeuta wywoluje okresl zachow w gr, DYSONANS POZNAWCZY- popęd spowodowany poczuciem dyskomfortu; pierwotnie definiowana przez Festingera jako niezgodność między elementami poznawczymi(myśli, uczucia, przekonania, bądź wiedza o czymś), następnie określany jako konsekwencja zaangażowania się w działanie, które jest sprzeczne z koncepcją siebie jako osoby przyzwoitej i rozsądnej. Sposoby redukcji dysonansu:1. Przez zmianę naszego zachowania- tak, aby było ono zgodne z dysonansowym elementem poznawczym;2. Przez uzasadnienie naszego zachowania- zmieniając jeden z elementów poznawczych tak, aby był on mniej sprzeczny z zachowaniem;3. Przez uzasadnienie naszego zachowania- dodając nowe elementy poznawcze, które są zgodne z zachowaniem i je wspierają (mówimy, że istnieje inna wartość, która jest dla nas ważniejsza)

a, i ten dysonans poznawczy co jest na koncu to wzielam z neta ale powinno byc dobrze Razz pozdro Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magda
TYFLOpedagog



Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk Podlaski

PostWysłany: Wto 13:36, 20 Maj 2008    Temat postu:

Oo, fajnie-dzieki Smile A macie może jeszcze pomysł jak sie nauczyc z reszty zagadnien...? ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Judytka
RESOcjalizator



Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gbw

PostWysłany: Wto 17:02, 20 Maj 2008    Temat postu:

A to jest jakaś RESZTA? ;>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GRECKY
Administrator



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 1112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnik/Lublin

PostWysłany: Śro 10:19, 21 Maj 2008    Temat postu:

Ja p*****le fuck!!! Idę chyba na farta na to zaliczenie :l

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna -> Teoria wychowania Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin