|
www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Pedagogika Specjalna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
natalka
swój człowiek:)
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:52, 21 Sty 2010 Temat postu: zaliczenie u mgr Stępień |
|
|
NA zaliczeniu nie będzie tych wszystkich rozporządzeń o których mowilismy na pierwszych zajeciach, obowiazuje książka Brzezińskiej bo tez ma cos z niej byc.Jesli chodzi o wykłady to dr Skrzetuska ma dołozyc 2 swoje pytania ale mgr Stępień jeszcze ich nie otrzymała.Prawdopodobnie jesli nauczymy sie z treści ćwiczeniowych będziemy znali na nie odpowiedz!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ania:)
swój człowiek:)
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:57, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Słuchajcie moglby ktos wymienic tutaj te 3 rodzaje ćwiczeń metody dobrego startu bo sie okazało ze nie mam z tego kserowek;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazak
RESOcjalizator
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 13:36, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
ja natomiast potrzebuje pomocy przy odpowiedzi na zagadnienia z Brzezińskiej.
11. Zabiegi wychowawczo-dydaktyczne (str. 86)
12. 2 założenia potrzebna do planowania organizacji nauki czytania i pisania (str. 94)
13. Czynniki powodujące małe zrozumienie czytanego tekstu (str. 109)
pomożecie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazak
RESOcjalizator
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:03, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ania:) napisał: | Słuchajcie moglby ktos wymienic tutaj te 3 rodzaje ćwiczeń metody dobrego startu bo sie okazało ze nie mam z tego kserowek;/ |
WYMIENIAM
3 rodzaje ćwiczeń w Metodzie Dobrego Startu
- ćwiczenia ruchowe
- ćwiczenia ruchowo-słuchowe
- ćwiczenia ruchowo-słuchowo-wzrokowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NATALISZONEK
RESOcjalizator
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 17:09, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
2 założenia w planowaniu i organizowaniu..:
1. W toku procesu nauczania należy kształtować wszystkie umiejętności cząstkowe, składające się na umiejętność czytania i pisania, a więc należy go zaplanować tak, aby możliwa była realizacja wszystkich wyłonionych celów pośrednich i bezpośrednich
2.Nie istnieje jeden uniwersalny, równie skuteczny dla wszystkich dzieci sposób nauczania czytania i pisania, przy czym dzieje się tak ze względu na duże różnice interindywidualne wśród dzieci, głównie pod względem poziomu gotowości do nauki czytania oraz niektórych własności osobowościowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NATALISZONEK
RESOcjalizator
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 17:32, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Zabiegi wychowawczo-dydaktyczne powinny koncentrować się na:
-oglądaniu i omawianiu treści barwnych ilustracji
-wyszukiwaniu cech charakterystycznych, różnic i podobieństw kształtów i postaci występujących na omawianych ilustracjach
-dostrzeganiu różnic i podobieństw barw występujących na ilustracjach
-oglądaniu i omawianiu historyjek obrazkowych, poszukiwaniu i ustalaniu związków przyczynowo-skutkowych
-opowiadaniu dzieciom treści krótkich tekstów nawiązujących do ich przeżyć i dotychczasowych doświadczeń
-czytaniu dzieciom książek i czasopism dziecięcych i rozmawianiu na ich temat
-oglądaniu filmów dziecięcych, omawianiu ich i opowiadaniu ich treści
-oglądaniu przedstawień teatralnych, kukiełkowych, telewizyjnych zbliżających treść różnych utworów literackich i ich interpretowaniu pod kierunkiem nauczyciela
-próbach odtwarzania treści poznanych tekstów przez dzieci w różnych formach ekspresji: słownej, plastycznej, muzycznej, w zabawie
-próbach inscenizowania krótkich wierszy i opowiadań własnymi słowami
-wyszkiwaniu ilustracji w książkach i czasopismach na określony temat
-dostrzeganiu występujących symboli i znaków umownych w omawianych ilustracjach i czytanych tekstach oraz ich interpretacji
-kształtowaniu wrażliwości słuchowej
-stwarzaniu dzieciom okazji do samodzielnego konstruowania pytań i różnego rodzaju wypowiedzi słownych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NATALISZONEK
RESOcjalizator
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 17:51, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Czynniki powodujące małe zrozumienia czytanego tekstu:
1.Bardzo ubogi zasób "doświadczenia życiowego" dziecka
2.Wąski zasób słownictwa
3.Brak treningu, np w formie różnych zabaw, rozwiązywania zagadek,
4.Utrwalenie się tendencji do poprawnego technicznie czytania, ale bez koncentracji na tym, co się czyta
5.Czytanie zbyt szybkie lub zbyt wolne
6.Brak odpowiedniego treningu w zakresie umiejętności rozumienia tekstu
7.Nieumiejętność koncentracji się na wykonywanym zadaniu
8. Właściwości czytanego tekstu, np. długość i poziom złożoności gramatycznej zdań
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazak
RESOcjalizator
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:02, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
thanks a lot!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asienka
swój człowiek:)
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:50, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Czy i mi ktoś pomoże i udzieli odp na nastepujące pytania.
Co to są zajęcia rewalidacyjne?
Co to jest dekodowanie?
Cel ćw usprawniających wzrok, słuch i koordynację wzrokowo-ruchową i przykłady 1-2 do każdego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magda
TYFLOpedagog
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: Sob 18:59, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
ZAJĘCIA REWALIDACYJNE- szczególny rodzaj zajęć indywidualnych, związany z charakterem zaburzenia w danej niepełnosprawności, usprawniających, przeciwdziałających zaburzeniom z niej wynikającym (fizycznym i psychicznym), trudnościom w komunikacji i włączaniu się do społeczeństwa, łagodzących jej skutki. Mogą być realizowane grupowo lub indywidualnie w placówkach dla dzieci i młodzieży.
Uff!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magda
TYFLOpedagog
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: Sob 19:02, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
DEKODOWANIE- zamiana liter tworzących wyrazy, na odpowiadające im głoski i łączenie ich w słowa. Stanowi podstawę do rozumienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
natalka
swój człowiek:)
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 19:12, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
a moze ktoś ma komponenty dojrzałości do nauki czytania i pisania??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gosha
swój człowiek:)
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CentrÓm
|
Wysłany: Sob 19:22, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi sie, ze te komponenty to:
1. Nieswoiste
- Nastawienie i motywacja
- Rozwoj intelektualny
- Funkcje percepcyjno - motoryczne
2. Swoiste:
- Rozwoj mowy i jezyka
- Swiadomosc pisma
- Swiadomosc jezykowa
Jednak nie jestem pewna, wiec jesli sie myle, to prosze mnie poprawic:/
Dzieki za zagadnienia z Brzezinskiej, tez mialam o nie pytac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asienka
swój człowiek:)
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 19:39, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniołeczek;)
VIP - RESO
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: Sob 19:42, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
tak to te komponenty, są na kserówce z Krasowicz- Kupis, którą dawała na ostatnich zajęciach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NATALISZONEK
RESOcjalizator
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 19:47, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
UWAGA!!!
Witam Państwa,
niestety muszę przełożyć poniedziałkowe kolokwium. Bardzo przepraszam,
że tak późno, ale rozłożyła mnie choroba, myślałam, że wyleczę się, ale
niestety skończyło się na antybiotyku. To tylko angina...
Chciałabym zaproponować Państwu środę. Będę już mogła mówić i na pewno
będzie poprawa zdrowia. Jeśli chodzi o godzinę, to mi pasuje jak
najwcześniej. Może być o 10 tak jak miało być w poniedziałek.
Jeszcze raz bardzo przepraszam, że tak późno piszę, ale przyczyny są
niezależne ode mnie. Pewnie zacieracie ręce, że macie 2 dni więcej na
naukę, ale to wcale nie tak dużo czasu. Proszę o tym pamiętać.
Czekam z niecierpliwością na odpowiedź. Proszę mi napisać, czy środa
odpowiada Państwu i podać odpowiednią godzinę.
Pozdrawiam
Katarzyna Stępień
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NATALISZONEK
RESOcjalizator
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 19:49, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
No więc kiedy chcemy pisać MOI DRODZY? Pasuje Wam środa? A może zaproponujemy inny termin? Kto odpisuje na maila? Czekam na wieści! W razie czego ja mogę odpisać, ale chce znać Wasze zdanie, żeby bałaganu nie było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniołeczek;)
VIP - RESO
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: Sob 19:52, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
ja jestem jak najbardziej za !! ale kwestia tego ze nie wszyscy zaglądają na forum trzeba jakoś dać znać reszcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ha_ula
RESOcjalizator
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Sob 19:59, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
środa pasuje;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gosha
swój człowiek:)
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CentrÓm
|
Wysłany: Sob 20:12, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
ha! w środę co prawda mamy z Magdą egzamin u Pieleckiego, ale dostosujemy się do reszty A przynajmniej ja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|