|
www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Pedagogika Specjalna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
RESOcjalizator
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin
|
Wysłany: Pon 12:18, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
i teraz pytanie czy to ma być ta wspólna definicja, czy oddzielnie pisania a oddzielnie czytania :> ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NATALISZONEK
RESOcjalizator
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 12:36, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
ŚWIADOMOŚĆ FONOLOGICZNA-jest to jedna z kilku zdolności metafizycznych warunkujących postępy w nauce czytania i pisania na szczeblu nauczania elementarnego w językach alfabetycznych.
Poziomy świadomości fonologicznej:
1.Skupienie się na najmniejszych cząstkach-fonemach (najgłębszy)
2.Rozpoznanie różnic ( pośredni)
3. Dziecko potrafi rozróżnić tylko sylaby (najpłytszy)
Kształtowanie świadomości fonologicznej wg Lewkowicza:
1.Porównywanie głoski w wyrazie z pojedynczą głoską.
2.Porównanie dwugłosek w słowach
3.Rozpoznawanie wyrazów
4.Wyodrębnienie pierwszej, środkowej i końcowej głoski w słowie
5.Analiza fonemowa
6.Liczenie głosek w słowie
7.Synteza poszczególnych głosek w słowo.
8.Pomijanie głosek
9.Powiedz jakiej głoski brakuje: "pas", "as"
10.Zastępowanie głosek
Kto ma coś na temat diagnozy świadomości fonologicznej?
DEKODOWANIE= zamiana liter tworzących wyrazy na opowiadające im głoski i łączenie ich w słowa. Celem nauki czytania jest doprowadzenie do stanu, w którym dekodowanie będzie automatyczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
RESOcjalizator
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin
|
Wysłany: Pon 13:09, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
ŚCIĄGA: [link widoczny dla zalogowanych]
na ściądze ująłem praktycznie większość z tego, co kazała opracować pani Katarzyna.
ominąłem takie rzeczy jak: metody i formy pracy na zajęciach poświęconych bajce, zajęcia manualne, objawy char. dla opóźnienia rozwoju ruchowego, zasady pracy z leworęcznymi i Brzezińską (bo jest tego za dużo, a ściąga 15metrowa to porażka).
w każdym razie gdyby komuś było za mało, to zawsze może sobie dopisać resztę ;>.
wersje poprawione i uzupełnione też możecie wstawić, może kogoś zainteresują.
amen .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarTyska
RESOcjalizator
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:32, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
ja o diagnozie mam to:
-próba różnicowania słuchowego Linamood(nie wiem czy dobrze nazwisko bo się rozczytać nie mogę ;/)
-wskaż, które słowo nie pasuje
-wystukiwanie, wymienianie kolejnych fonemów
-próby Adams: pierwotne różnicowanie słuchowe słów, rozpoznanie wyrazów i aliteracji(rozpoznanie głosek rozpoczynających sylaby), synteza głosek podawanych kolejno przez badającego, podział słowa na cząstki wewnątrzsystemowe, podział słowa na głoski lub liczenie głosek, manipulacja formami np. sok od końca to kos
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
natalka
swój człowiek:)
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:18, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Diagnoza świadomosci fonologicznej:
1) Próba różnicowania słuchowego Lindamood(podział słów na fonemy i manipulacja nimi)
2)wskaż słowo które nie pasuje
3)Wystukiwanie, wymienianie kolejnych fonemów, liczenie fonemów
4)test wg Adams:
1. pierwotne różnicowanie słuchowe słów
2. rozpoznawanie rymów i aliteracji
3. synteza głosek podawanych kolejno przez badajacego w całe słowo
4. Podział słowa na cząstki wewnątrzsylabowe
5. podział słowa na głoski lub liczenie głosek
6. manipulacja fonemami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gosha
swój człowiek:)
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CentrÓm
|
Wysłany: Pon 17:02, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
a ma ktos moze cos o zajeciach manualnych?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eliSs
swój człowiek:)
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:39, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
macie coś na temat zabiegów wychowawczo- dydaktycznych, dwóch założen potrzebnych do planowania i organizowania nauki czytania i pisania i czynników powodujących małe zrozumienie czytanego tekstu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
basienka
swój człowiek:)
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bełżec
|
Wysłany: Pon 19:12, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
2 założenia w planowaniu i organizowaniu..:
1. W toku procesu nauczania należy kształtować wszystkie umiejętności cząstkowe, składające się na umiejętność czytania i pisania, a więc należy go zaplanować tak, aby możliwa była realizacja wszystkich wyłonionych celów pośrednich i bezpośrednich
2.Nie istnieje jeden uniwersalny, równie skuteczny dla wszystkich dzieci sposób nauczania czytania i pisania, przy czym dzieje się tak ze względu na duże różnice interindywidualne wśród dzieci, głównie pod względem poziomu gotowości do nauki czytania oraz niektórych własności osobowościowych.
Zabiegi wychowawczo-dydaktyczne powinny koncentrować się na:
-oglądaniu i omawianiu treści barwnych ilustracji
-wyszukiwaniu cech charakterystycznych, różnic i podobieństw kształtów i postaci występujących na omawianych ilustracjach
-dostrzeganiu różnic i podobieństw barw występujących na ilustracjach
-oglądaniu i omawianiu historyjek obrazkowych, poszukiwaniu i ustalaniu związków przyczynowo-skutkowych
-opowiadaniu dzieciom treści krótkich tekstów nawiązujących do ich przeżyć i dotychczasowych doświadczeń
-czytaniu dzieciom książek i czasopism dziecięcych i rozmawianiu na ich temat
-oglądaniu filmów dziecięcych, omawianiu ich i opowiadaniu ich treści
-oglądaniu przedstawień teatralnych, kukiełkowych, telewizyjnych zbliżających treść różnych utworów literackich i ich interpretowaniu pod kierunkiem nauczyciela
-próbach odtwarzania treści poznanych tekstów przez dzieci w różnych formach ekspresji: słownej, plastycznej, muzycznej, w zabawie
-próbach inscenizowania krótkich wierszy i opowiadań własnymi słowami
-wyszkiwaniu ilustracji w książkach i czasopismach na określony temat
-dostrzeganiu występujących symboli i znaków umownych w omawianych ilustracjach i czytanych tekstach oraz ich interpretacji
-kształtowaniu wrażliwości słuchowej
-stwarzaniu dzieciom okazji do samodzielnego konstruowania pytań i różnego rodzaju wypowiedzi słownych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniołeczek;)
VIP - RESO
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: Pon 20:01, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
uwielbiam te ściągi, są tak niebanalne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
RESOcjalizator
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin
|
Wysłany: Pon 20:24, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
dlaczego niebanalne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aguśB
swój człowiek:)
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:27, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Czy ma ktoś opracowane zagadnienie: "Zasady prowadzenia zajęć z dziećmi mającymi trudności w nauce"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniołeczek;)
VIP - RESO
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: Pon 20:28, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
" -niedost aktyw lewej półk, wolne czyt, zacinanie się; Dys typu L-opóźn prawej półk, czyt z błędami rzeczyw,opuszcz liter, dodaw zniekształć"
wystarczy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
RESOcjalizator
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin
|
Wysłany: Pon 20:54, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
mogłem nie skracać, to byś miała ściągę jak stąd do Gabonu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
natalka
swój człowiek:)
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:55, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Zasady prowadzenia zajęć z dziećmi majacymi trudności w nauce:
1) Podejście indywidualne
2) Dostosowywanie trudnosci zadań do mozliwości dziecka
3) Zasada systematyczności i stopniowania trudności
4) Zapewnianie odpowiednich warunków utrwalanie wiedzy
5) Dostosowywanie czasu trwania nauki do wydolności dziecka
6) Wprowadzenie do zajeć czynnika motywującego
Wersja lekko uproszczona:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
natalka
swój człowiek:)
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:56, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
ponawiam zajęcia manualne!:)moze ktos cos na ten temat ma?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniołeczek;)
VIP - RESO
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: Wto 8:27, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
oj Seba ;] właśnie dlatego mówię że są niebanalne- trzeba znać temat żeby wiedzieć o czym są, a poza tym w ogóle wiesz gdzie jest Gabon ? ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magda
TYFLOpedagog
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: Wto 9:15, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Co do zajęć manualnych, natknęłam się tylko na taki zapisek w moich notatkach...
Do najważniejszych zajęć manualnych należą:
-malowanie
-modelowanie
-rysowanie na dowolny temat
-kolorowanie gotowych obrazków
-kopiowanie
Zajęcia manualne powinny być prowadzone zarówno dla dzieci z zaburzeniami manualnymi i dyslektycznych jak i sprawnych manualnie (dla nich w formie zajęć relaksacyjnych, koncentrujących uwagę).
Należy od początku zwrócić uwagę, aby kierunek rysowania był zgodny z kierunkiem pisania.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Magda dnia Wto 9:22, 26 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
RESOcjalizator
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin
|
Wysłany: Wto 9:28, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
wikipedia wie ;P
Gabon, Republika Gabońska (franc. République Gabonaise) – państwo położone w środkowej Afryce nad Oceanem Atlantyckim. Graniczy z Gwineą Równikową, Kamerunem (na północy) i Kongiem (na wschodzie). Stolicą i największym miastem Gabonu jest Libreville.
koniec gadania poza tematem !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magda
TYFLOpedagog
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: Wto 9:45, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
CZYNNIKI POWODUJĄCE MAŁE ZROZUMIENIE CZYTANEGO TEKSTU są już zamieszczone wcześniej (1 strona)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Magda dnia Wto 9:48, 26 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|