|
www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Pedagogika Specjalna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
basienka
swój człowiek:)
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bełżec
|
Wysłany: Czw 18:20, 28 Sty 2010 Temat postu: egzamin u Parulskiej |
|
|
czy ktoś może wie o której mamy egzamin we wtorek??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
RESOcjalizator
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin
|
Wysłany: Czw 19:50, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
tyflo & oligo mają o 14.30, więc sądzę, że my o 15nastej, bądź jakoś pare minut po 15nastej .
chyba, że ktoś ma inne info?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ilonka
swój człowiek:)
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Czw 21:28, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
wstawiam ostatni wykłąd o nieprzystosowaniu spolecznym... nic nowego co prawda ale zeby nie bylo:
WYKŁAD 8
Terminologia:
Elementy niedostosowania społecznego:
· Środowisko społeczne
Relacje
· Człowiek i jego osobowość
Osoba niedostosowana społecznie:
· Osoba której postawy, sposób zachowania znacznie odbiegaja od przyjętych w społeczenstwie norm
· Osoba nieadekwatnie reaguje na wymogi i zasady, podważa prawidłowe funkcjonowanie układu, powodując jego dezorganizację, zagraża autonomii członków społeczeństwa, wartościom, które są wyznawane
· Osoby bardzo często zaburzone emocjonalnie lub psychicznie
· Zachowania są sterowane przez te zaburzenia, wpadają w konflikt ze społeczenstwem
Makowski- cechy niedostosowania:
· Negatywny stosunek do norm społecznych,
· trudna wewnętrzna sytuacja
· Trudności wychowawcze cechuje trwałość postaw aspołecznych
Rozmiar niedostosowania:
Społeczny- stosunek jednostki do norm społecznych zagraża porządkowi społecznemu
Indywidualny- wewnętrzna, psychiczna sytuacji jednostki jest trudna także na skutek utrudnionych kontaktów ze środowiskiem
Scott- motywy działania dziecka nieprzystosowanego:
· Nie działa w swoim najlepszym interesie, motywacja jest nierealistyczna, świadczy o frustracji
· Dowodem frustracji jest fakt, że dziecko swoim działaniem stwarza sobie wiele kłopotów, których samo nie jest w stanie rozwiązać a których mogło uniknąć
· Reakcje są często nieprzewidywalne i na ogół nieproporcjonalne do bodźców które je wywołaly
Cechy osoby nieprzystosowanej:
- duża wyobraźnia, cynizm, brawura
- nieżyczliwy stosunek do człowieka, cudzego mienia
- negatywny stosunek do norm, regulaminu
- nieodpowiedzialny stosunek do własnych czynów
- brak integracji z grupą
- zrzucanie winy na innych
- niechęć do pracy i nauki
- brak odpowiedzialności za własne czyny
-brak krytycyzmu
- brak wizji życia w płaszczyznie etyczno- społecznie pozytywnej
- nieumiejętność wyjścia z trudnej sytuacji
- brak wiary w możliwość rozwiązywania trudności
Czynniki:
Biopsychiczne:
-mikrodefekty, mikrouszkodzenia w zakresie CUN
- zaburzenie rozwoju, psychopatyczna struktura osobowosci
Socjokulturowe:
-kontakt ze środowiskiem lub podkultura antagonistyczna, destrukcyjną
-niski statut społeczno – ekonomiczny rodziny
-obiektywne trudności w życiu rodziny
Czynniki tkwiące w rodzinie:
Zewnętrzne: warunki mieszkaniowe, materialne, zawód, pozycja społeczna, wykształcenie rodziców
Wewnętrzne: postawy rodzicielskie, więzi emocjonalne pomiędzy członkami rodziny
· Nie każde dziecko, które wychowuje się w rodzinie uzależnionej, przestepczej itp. Staje się dzieckiem niedostosowanym,
· Takie rodziny jedynie stwarzają większe zagrożenie dla prawidłowego rozwoju
Dzieci z grup wysokiego ryzyka wywodzą się z rodzin w których:
· Patologie społeczne
· Struktura rodziny została zaburzona z powodu rozpadu małżeństwa, bądź istnienia nieprawidłowych zworców rodziny
· Dominuje prymitywizm w: sposobach spędzania wolnego czasu, preferowanych wartościach, przyjmowanych postawach wychowawczych, sposobach rozwiązywania konfliktów
· Istnieją głeboko skrywane konflikty i problemy
· Rodzice nie udzielają wsparcia swym dzieciom oraz nie kontrolują ich co powoduje obniżenie wpływów i odejscie dziecka do grupy rówieśniczej
Podsumowując:
- niewłaściwa atmosfera,
- struktura rodziny jest zachwiana,
- warunki materialne i kulturowe są nieodpowiednie
-brak pozytywnych wzorcow do nasladowania
- oraz brak wsparcia w strefie emocjonalnej
Dziecko szuka takiego środowiska gdzie zostanie docenione i zauważone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magda
TYFLOpedagog
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: Czw 22:27, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mam zapisane, że reso na 15:30 także tego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniołeczek;)
VIP - RESO
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: Nie 18:07, 31 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
co to jest metakontekst z pierwszego wykładu ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eliSs
swój człowiek:)
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:36, 31 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Kilka pytan jakie mieli zaoczni: były 4 grupy, to jest 3
1.co to jest fetyszyzacja,
2.zasady funkcjonowania rodziny wg. OTS,
3.style komunikowania sie w rodzinie,
4. modelowe wzorce funkcjonowania rodzin- model koncentryczny,
5. rodzaje dyspozycji do pelnienia roli matki,
6. jak lekarze nie powinni przekazywać diagnozy o niepełnosprawności dziecka,
7. koncepcje wyjaśniające funkcjonowanie rodziców w momencie pojawienia się niepełnosprawności u dziecka (model wg obuchowskiej),
8. jakie czynniki wpływaja na stres rodzicielski tam byly podane i trzeba było zaznaczyć,
9.czego dotyczy podwójny model ABCX Hilla,
10.jaka kara grozi matce która zabiła swoje dziecko,
11. najczęstsze przyczyny dokonywania dzieciobójstw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magda
TYFLOpedagog
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: Nie 23:10, 31 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Na szczęście my będziemy mieli test wielokrotnego wyboru. A może i na nieszczęście ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
RESOcjalizator
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin
|
Wysłany: Pon 12:14, 01 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
ŚCIĄGA: [link widoczny dla zalogowanych]
może komuś się przyda, generalnie większość jest zamieszczona tam, oczywiście w maksymalnym skrócie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Judytka
RESOcjalizator
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gbw
|
Wysłany: Pon 14:01, 01 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Seba czy ja Ci już mówiłam że Cię kocham?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
RESOcjalizator
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin
|
Wysłany: Pon 14:30, 01 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
coś tam kiedyś wspominalaś .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
iwona
RESOcjalizator
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: sanok
|
Wysłany: Wto 20:49, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
nie komentując egzaminu.
ktoś dał jej maila?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|