Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna www.pedagodzyspecjalni.fora.pl
Pedagogika Specjalna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ZAGADNIENIA NA EGZAMIN
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna -> Psychologia rozwoju
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aniołeczek;)
VIP - RESO



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa

PostWysłany: Wto 19:10, 29 Kwi 2008    Temat postu:

43. Koncepcja rozwoju reguł R. Sieglera
Reguły- procedury oddziaływania na otoczenie i rozwiązywanie problemów.

Rozwój reguł przebiega zgodnie z sekwencją zmian w teorii Piageta, ale nie stadialnie.
Rozwój reguł jest w większym stopniu funkcją doświadczenia niż wieku.
Rozwój i stosowanie reguł zależne jest od konkretnego obszaru wiedzy( nie mają charakteru struktur ogólnych)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
RESOcjalizator



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

PostWysłany: Wto 20:05, 29 Kwi 2008    Temat postu:

wyboru, droga Madziu ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andzia
OLIGOfrenopedagog



Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:26, 29 Kwi 2008    Temat postu:

31. Rozwój poznawczy po adolescencji- poglądy J. Piageta

-po adolescencji nie mamy doczynienia z innymi niż w okresie adolescencji, stadiami rozwoju umysłowego
-rozwój człowieka po adolescencji polega wyłącznie na stopniowym konsolidowaniu i stabilizowaniu się formalnych sposobów rozumowania logicznego lub na wyrównywaniu ewentualnych opóźnień rozwojowych spowodowanych czynnikami biologicznymi i/lub socjokulturowymi

to z madrej książeczki może komuś się przyda Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magda
TYFLOpedagog



Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk Podlaski

PostWysłany: Wto 23:20, 29 Kwi 2008    Temat postu:

Wyboru, drogi Sebusiu?? Wink Nie może być, aż tak pięknie? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
RESOcjalizator



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

PostWysłany: Śro 7:34, 30 Kwi 2008    Temat postu:

tak Smile dlatego ja liczę na pracę grupową, chyba nikt nie będzie miał nic przeciwko, jeśli napiszemy ten egzam wspólnie, niczym egzam z neuro, prawda ;P ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magda
TYFLOpedagog



Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk Podlaski

PostWysłany: Śro 15:06, 30 Kwi 2008    Temat postu:

Why not? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pytia
OLIGOfrenopedagog



Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Delfy

PostWysłany: Śro 18:26, 30 Kwi 2008    Temat postu:

i co z tym przekladaniem????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub88
TYFLOpedagog



Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skrzynice

PostWysłany: Śro 21:48, 30 Kwi 2008    Temat postu:

dupa zbita

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pytia
OLIGOfrenopedagog



Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Delfy

PostWysłany: Czw 15:40, 01 Maj 2008    Temat postu:

Crying or Very sad kurczaki ja za nic w świecie nie dam rady się pouczyć....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ha_ula
RESOcjalizator



Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Czw 16:48, 01 Maj 2008    Temat postu:

Pati dasz radę Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agatka
stały bywalec



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Niemce city;)

PostWysłany: Czw 16:58, 01 Maj 2008    Temat postu:

SmileSmile hee , to widze ze nie tylko ja jestem z nauką w lesie Razz. a juz za kilka godzin będę z nią nawet nad jeziorem Wink



hm..mam watpliwosci co do 53 pytania:czy to aby nie chodzi o te stadia? :
Stadium1:
*posłuszeństwo i kara-Czysto egocentryczny punkt widzenia. Postępowanie dziecka zależne jest od kontroli zewnętrznej. Dziecko poznaje czyny dobre, lub złe na podstawie konsekwencji, a nie motywów czy intencji. Dominuje ok. 9rż
Stadium2:.
*relatywizm instrumentalny – konkretny, indywidualistyczny pkt. widzenia. Słuszne jest zaspokajanie własnych potrzeb a także potrzeb innych we własnym interesie (‘coś za coś’)
Poziom konwencjonalny- Jednostka chce być postrzegana jako dobra i dlatego stara się postępować wg zasady: ‘Bądź dla innych taki, jaki chciałbyś aby inni byli dla Ciebie byli’.
Przyjmowane są nakazy i zakazy płynące od autorytetów. Wartościowe same w sobie są oczekiwania rodziny, grupy rówieśniczej.
Stadium 3:
*zgodność interpersonalna- Perspektywa jednostki pozostającej w związkach z innymi. Słuszne jest to, czego oczekuje się od osób pełniących określone role: matki, syna, ojca, męża itp.
Jest to moralność dobrego dziecka. Dziecko zachowuje się tak, aby zasłużyć na pochwałę. Motywacja: chęć bycia dobrym w oczach innych.
Oceny- zachowanie dobre to takie, które satysfakcjonuje lub pomaga innym i jest przez nich akceptowane. Ważne są intencje czynów.
Stadium 4:
*prawo i porządek-Perspektywa społeczna-dobre jest to co przyczynia się do pomyślności społeczeństwa, grupy lub instytucji. Cenione są: autorytet, niezmienna reguła zachowania porządku publicznego (‘co by było gdyby wszyscy zaczęli kraść’).
Jednostka postępuje moralnie, aby ‘zachować twarz’, nie narazić się na dyshonor. Dostosowuje się do norm przyjętych w grupie aby uniknąć krytyki, dezaprobaty społecznej.
Poziom postkonwencjonalny- moralność akceptowanych przez siebie zasad. Kierowanie się w swoich dążeniach pewnymi abstrakcyjnymi zasadami. Równocześnie zarysowuje się tendencja do wypracowania indywidualnej definicji wartości moralnych. Występuje u niektórych dorosłych od ok. 20-25 rż.
Stadium 5:
*usankcjonowanie zasad społecznych- Pojawia się świadomość, że większość wartości jest zrelatywizowana do grupy, do której jednostka należy. Jednak pewne wartości (życie, wolność) muszą być uznane w każdym społeczeństwie.
Równocześnie dobro, musi być definiowane zarówno w oparciu o standardy jak w kategoriach podstawowych praw jednostki. Nie ma bezkrytycznego podporządkowania się regule ale dobrowolna zgoda jednostki (umowa) jako ogniwo łączące się z grupą społeczną
Stadium 6:
*uniwersalne zasady etyczne-jednostka dostosowuje się do własnego systemu wartości moralnych. Bazują one na logicznej uniwersalności i spójności (sprawiedliwość, równość praw człowieka, poszanowanie godności ludzkiej).
Zasady etyczne na tym poziomie nie są już konkretnymi regułami typy ‘10 przykazań’ ale mają charakter abstrakcyjny typy ‘reguła złotego środka’


?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aniołeczek;)
VIP - RESO



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa

PostWysłany: Pią 7:22, 02 Maj 2008    Temat postu:

tak agatko to te stadia ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kapelucha
OLIGOfrenopedagog



Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z domu

PostWysłany: Pią 12:40, 02 Maj 2008    Temat postu:

nie widzialam odp na pyt 16 wiec wrzucam jakby ktos jeszcze nie mial:)

16. metody badań współzależności między dojrzewaniem i doswiadczeniem

Metoda izolacji / izolacja młodych od starych, aby przekonać się czy niektóre formy zachowania charakterystyczne dla gatunku rozwiną się czy nie bez uczenia się np. mowa u 6-letniej dziewczyny na strychu
Metoda kontroli bliźniąt – badania Gesella / jedna sióstr uczy sie wchodzić na schody ok. 44 tygodnia, druga miesiąc później, potem gdy miały 52 tyg. – sprawdzian – wynik; taki sam poziom. Czyli większa rola dojrzewania. Czyli zbyt wczesne podejmowanie ćwiczeń jest niekorzystne, bo to samo się osiągnie
Metoda doboru grup – o podobnych cechach zachowania, następnie jedną z grup poddawano ćwiczeniom, a drugą zgodnie z własnym tempem, następnie porównywano

WNIOSKI
Współzależność dojrzewania i doświadczenia; Ontogeneza nie jest niezmienna przez całe życie, w różnych okresach proporcje się zmieniają. Im starsza, tym większa rola doświadczenia
Doświadczenie jednostki – indywidualne odgrywa niewielką rolę w odniesieniu do funkcji filogenetycznych /siadanie i chodzenie/, natomiast niezbędne jest w ontogenezie
Im bardziej złożona czynność, tym większe znaczenie na w niej rozwoju – ćwiczenie np. rozwój mowy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kapelucha dnia Pią 12:49, 02 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wilq
swój człowiek:)



Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lóblin

PostWysłany: Pią 13:35, 02 Maj 2008    Temat postu:

Anonymous napisał:
4.Podstawy współczesnego ujęcia rozwoju człowieka w pełnym cyklu zycia

-ogólny wzrost wykształcenia (wazny element w systemie wartości ludzi dorosłych)
-wzrost automatyzacji w zakładach pracy (człowiek wykonuje zadania wymagające zaangażowania myslenia)
-dostępność szkół instytucji oświatowych,kulturowych, umożliwiających rozwijanie zainteresowań




to jest poprawna odpowiedz na to 4 pytanie? :D
bo jakos mi srednio pasuje, ale ja pewnie sie nie znam ;)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wilq dnia Pią 13:36, 02 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kapelucha
OLIGOfrenopedagog



Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z domu

PostWysłany: Pią 13:58, 02 Maj 2008    Temat postu:

to sa wspolczesne warunki spoleczno-ekonomiczne stwarzajace tentencje korzystne dla rozwoju ludzi. o wspolczesnym podejsciu na wykladach byly tylko cytaty pietrasinskiego i trempaly. i nic wiecej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolinkieee
TYFLOpedagog



Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm

PostWysłany: Pią 17:06, 02 Maj 2008    Temat postu:

a pyt 29 to bedzie chyba
operacje konkretne" dodawanie logiczne, mnozenie logiczne, szeregowanie i klasyfikacja.
operacje formalne- odwracalne działania umysłowe dokonywane na pojęciach abstrakcyjnych.

Jesli sie myle prosze o poprawienie Wink


a w pyt 4 nie chodzi o podejscie wspolczesne?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez karolinkieee dnia Pią 19:01, 02 Maj 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kapelucha
OLIGOfrenopedagog



Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z domu

PostWysłany: Pią 18:20, 02 Maj 2008    Temat postu:

egocentryzm to jest z wlasnego punktu widzenia. a decentracja z punktu widzenia osoby siedzącej naprzeciwko. ja tak mam w zeszycie Razz

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kapelucha dnia Pią 18:22, 02 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolinkieee
TYFLOpedagog



Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm

PostWysłany: Pią 19:00, 02 Maj 2008    Temat postu:

czyli decentracja to przeciwienstwo egocentryzmu?

to jaki to ma zwiazek z centracja:/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez karolinkieee dnia Pią 19:03, 02 Maj 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kapelucha
OLIGOfrenopedagog



Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z domu

PostWysłany: Pią 19:23, 02 Maj 2008    Temat postu:

ja znalazlam cos takiego Razz

decentracja to umiejętność wyobrażenia sobie formy przedmiotów z punktu widzenia osoby siedzącej naprzeciwko.
Przeciwieństwo centracji myślenia
– tj. koncentracja na swoim stanowisku, ujmowanie wszystkiego z własnego punktu widzenia.
Decentracja to postawa stanowiąca przeciwieństwo egocentryzmu, tworzenie w umyśle struktur „poza-ja”. Jest warunkiem trafnego poznawania innych ludzi, oznacza postawienie się w sytuacji osoby innej niż ja i uświadomienie sobie inności nie tylko własnych stanów emocjonalnych; to przyjęcie odmiennego punktu widzenia.

Egocentryzm – tok rozumowania, który polega na centralnym umiejscowieniu własnej osoby w świecie. Przekonanie o tym, że jest się najważniejszą osobą, a świat "kręci się wokół niej".

czyli obie mamy cos nie tak Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kapelucha dnia Pią 19:30, 02 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GRECKY
Administrator



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 1112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnik/Lublin

PostWysłany: Pią 21:13, 02 Maj 2008    Temat postu:

NIECIERPIĘ ROZWOJOWEJ!!!!!!!!!! :[

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna -> Psychologia rozwoju Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 3 z 8

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin