|
www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Pedagogika Specjalna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniołeczek;)
VIP - RESO
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: Wto 19:10, 29 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
43. Koncepcja rozwoju reguł R. Sieglera
Reguły- procedury oddziaływania na otoczenie i rozwiązywanie problemów.
Rozwój reguł przebiega zgodnie z sekwencją zmian w teorii Piageta, ale nie stadialnie.
Rozwój reguł jest w większym stopniu funkcją doświadczenia niż wieku.
Rozwój i stosowanie reguł zależne jest od konkretnego obszaru wiedzy( nie mają charakteru struktur ogólnych)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
RESOcjalizator
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin
|
Wysłany: Wto 20:05, 29 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
wyboru, droga Madziu ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andzia
OLIGOfrenopedagog
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:26, 29 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
31. Rozwój poznawczy po adolescencji- poglądy J. Piageta
-po adolescencji nie mamy doczynienia z innymi niż w okresie adolescencji, stadiami rozwoju umysłowego
-rozwój człowieka po adolescencji polega wyłącznie na stopniowym konsolidowaniu i stabilizowaniu się formalnych sposobów rozumowania logicznego lub na wyrównywaniu ewentualnych opóźnień rozwojowych spowodowanych czynnikami biologicznymi i/lub socjokulturowymi
to z madrej książeczki może komuś się przyda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magda
TYFLOpedagog
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: Wto 23:20, 29 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Wyboru, drogi Sebusiu?? Nie może być, aż tak pięknie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
RESOcjalizator
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin
|
Wysłany: Śro 7:34, 30 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
tak dlatego ja liczę na pracę grupową, chyba nikt nie będzie miał nic przeciwko, jeśli napiszemy ten egzam wspólnie, niczym egzam z neuro, prawda ;P ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magda
TYFLOpedagog
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: Śro 15:06, 30 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Why not?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pytia
OLIGOfrenopedagog
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Delfy
|
Wysłany: Śro 18:26, 30 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
i co z tym przekladaniem????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jakub88
TYFLOpedagog
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skrzynice
|
Wysłany: Śro 21:48, 30 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
dupa zbita
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pytia
OLIGOfrenopedagog
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Delfy
|
Wysłany: Czw 15:40, 01 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
kurczaki ja za nic w świecie nie dam rady się pouczyć....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ha_ula
RESOcjalizator
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Czw 16:48, 01 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Pati dasz radę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
agatka
stały bywalec
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Niemce city;)
|
Wysłany: Czw 16:58, 01 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
hee , to widze ze nie tylko ja jestem z nauką w lesie . a juz za kilka godzin będę z nią nawet nad jeziorem
hm..mam watpliwosci co do 53 pytania:czy to aby nie chodzi o te stadia? :
Stadium1:
*posłuszeństwo i kara-Czysto egocentryczny punkt widzenia. Postępowanie dziecka zależne jest od kontroli zewnętrznej. Dziecko poznaje czyny dobre, lub złe na podstawie konsekwencji, a nie motywów czy intencji. Dominuje ok. 9rż
Stadium2:.
*relatywizm instrumentalny – konkretny, indywidualistyczny pkt. widzenia. Słuszne jest zaspokajanie własnych potrzeb a także potrzeb innych we własnym interesie (‘coś za coś’)
Poziom konwencjonalny- Jednostka chce być postrzegana jako dobra i dlatego stara się postępować wg zasady: ‘Bądź dla innych taki, jaki chciałbyś aby inni byli dla Ciebie byli’.
Przyjmowane są nakazy i zakazy płynące od autorytetów. Wartościowe same w sobie są oczekiwania rodziny, grupy rówieśniczej.
Stadium 3:
*zgodność interpersonalna- Perspektywa jednostki pozostającej w związkach z innymi. Słuszne jest to, czego oczekuje się od osób pełniących określone role: matki, syna, ojca, męża itp.
Jest to moralność dobrego dziecka. Dziecko zachowuje się tak, aby zasłużyć na pochwałę. Motywacja: chęć bycia dobrym w oczach innych.
Oceny- zachowanie dobre to takie, które satysfakcjonuje lub pomaga innym i jest przez nich akceptowane. Ważne są intencje czynów.
Stadium 4:
*prawo i porządek-Perspektywa społeczna-dobre jest to co przyczynia się do pomyślności społeczeństwa, grupy lub instytucji. Cenione są: autorytet, niezmienna reguła zachowania porządku publicznego (‘co by było gdyby wszyscy zaczęli kraść’).
Jednostka postępuje moralnie, aby ‘zachować twarz’, nie narazić się na dyshonor. Dostosowuje się do norm przyjętych w grupie aby uniknąć krytyki, dezaprobaty społecznej.
Poziom postkonwencjonalny- moralność akceptowanych przez siebie zasad. Kierowanie się w swoich dążeniach pewnymi abstrakcyjnymi zasadami. Równocześnie zarysowuje się tendencja do wypracowania indywidualnej definicji wartości moralnych. Występuje u niektórych dorosłych od ok. 20-25 rż.
Stadium 5:
*usankcjonowanie zasad społecznych- Pojawia się świadomość, że większość wartości jest zrelatywizowana do grupy, do której jednostka należy. Jednak pewne wartości (życie, wolność) muszą być uznane w każdym społeczeństwie.
Równocześnie dobro, musi być definiowane zarówno w oparciu o standardy jak w kategoriach podstawowych praw jednostki. Nie ma bezkrytycznego podporządkowania się regule ale dobrowolna zgoda jednostki (umowa) jako ogniwo łączące się z grupą społeczną
Stadium 6:
*uniwersalne zasady etyczne-jednostka dostosowuje się do własnego systemu wartości moralnych. Bazują one na logicznej uniwersalności i spójności (sprawiedliwość, równość praw człowieka, poszanowanie godności ludzkiej).
Zasady etyczne na tym poziomie nie są już konkretnymi regułami typy ‘10 przykazań’ ale mają charakter abstrakcyjny typy ‘reguła złotego środka’
?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniołeczek;)
VIP - RESO
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: Pią 7:22, 02 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
tak agatko to te stadia ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kapelucha
OLIGOfrenopedagog
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z domu
|
Wysłany: Pią 12:40, 02 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
nie widzialam odp na pyt 16 wiec wrzucam jakby ktos jeszcze nie mial:)
16. metody badań współzależności między dojrzewaniem i doswiadczeniem
Metoda izolacji / izolacja młodych od starych, aby przekonać się czy niektóre formy zachowania charakterystyczne dla gatunku rozwiną się czy nie bez uczenia się np. mowa u 6-letniej dziewczyny na strychu
Metoda kontroli bliźniąt – badania Gesella / jedna sióstr uczy sie wchodzić na schody ok. 44 tygodnia, druga miesiąc później, potem gdy miały 52 tyg. – sprawdzian – wynik; taki sam poziom. Czyli większa rola dojrzewania. Czyli zbyt wczesne podejmowanie ćwiczeń jest niekorzystne, bo to samo się osiągnie
Metoda doboru grup – o podobnych cechach zachowania, następnie jedną z grup poddawano ćwiczeniom, a drugą zgodnie z własnym tempem, następnie porównywano
WNIOSKI
Współzależność dojrzewania i doświadczenia; Ontogeneza nie jest niezmienna przez całe życie, w różnych okresach proporcje się zmieniają. Im starsza, tym większa rola doświadczenia
Doświadczenie jednostki – indywidualne odgrywa niewielką rolę w odniesieniu do funkcji filogenetycznych /siadanie i chodzenie/, natomiast niezbędne jest w ontogenezie
Im bardziej złożona czynność, tym większe znaczenie na w niej rozwoju – ćwiczenie np. rozwój mowy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kapelucha dnia Pią 12:49, 02 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wilq
swój człowiek:)
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lóblin
|
Wysłany: Pią 13:35, 02 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Anonymous napisał: | 4.Podstawy współczesnego ujęcia rozwoju człowieka w pełnym cyklu zycia
-ogólny wzrost wykształcenia (wazny element w systemie wartości ludzi dorosłych)
-wzrost automatyzacji w zakładach pracy (człowiek wykonuje zadania wymagające zaangażowania myslenia)
-dostępność szkół instytucji oświatowych,kulturowych, umożliwiających rozwijanie zainteresowań |
to jest poprawna odpowiedz na to 4 pytanie? :D
bo jakos mi srednio pasuje, ale ja pewnie sie nie znam ;)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wilq dnia Pią 13:36, 02 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kapelucha
OLIGOfrenopedagog
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z domu
|
Wysłany: Pią 13:58, 02 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
to sa wspolczesne warunki spoleczno-ekonomiczne stwarzajace tentencje korzystne dla rozwoju ludzi. o wspolczesnym podejsciu na wykladach byly tylko cytaty pietrasinskiego i trempaly. i nic wiecej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolinkieee
TYFLOpedagog
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pią 17:06, 02 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
a pyt 29 to bedzie chyba
operacje konkretne" dodawanie logiczne, mnozenie logiczne, szeregowanie i klasyfikacja.
operacje formalne- odwracalne działania umysłowe dokonywane na pojęciach abstrakcyjnych.
Jesli sie myle prosze o poprawienie
a w pyt 4 nie chodzi o podejscie wspolczesne?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez karolinkieee dnia Pią 19:01, 02 Maj 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kapelucha
OLIGOfrenopedagog
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z domu
|
Wysłany: Pią 18:20, 02 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
egocentryzm to jest z wlasnego punktu widzenia. a decentracja z punktu widzenia osoby siedzącej naprzeciwko. ja tak mam w zeszycie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kapelucha dnia Pią 18:22, 02 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolinkieee
TYFLOpedagog
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pią 19:00, 02 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
czyli decentracja to przeciwienstwo egocentryzmu?
to jaki to ma zwiazek z centracja:/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez karolinkieee dnia Pią 19:03, 02 Maj 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kapelucha
OLIGOfrenopedagog
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z domu
|
Wysłany: Pią 19:23, 02 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
ja znalazlam cos takiego
decentracja to umiejętność wyobrażenia sobie formy przedmiotów z punktu widzenia osoby siedzącej naprzeciwko.
Przeciwieństwo centracji myślenia – tj. koncentracja na swoim stanowisku, ujmowanie wszystkiego z własnego punktu widzenia.
Decentracja to postawa stanowiąca przeciwieństwo egocentryzmu, tworzenie w umyśle struktur „poza-ja”. Jest warunkiem trafnego poznawania innych ludzi, oznacza postawienie się w sytuacji osoby innej niż ja i uświadomienie sobie inności nie tylko własnych stanów emocjonalnych; to przyjęcie odmiennego punktu widzenia.
Egocentryzm – tok rozumowania, który polega na centralnym umiejscowieniu własnej osoby w świecie. Przekonanie o tym, że jest się najważniejszą osobą, a świat "kręci się wokół niej".
czyli obie mamy cos nie tak
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kapelucha dnia Pią 19:30, 02 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|