|
www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Pedagogika Specjalna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NATALISZONEK
RESOcjalizator
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 13:48, 19 Mar 2008 Temat postu: 5 wykład |
|
|
Mam prośbę: wrzuci ktoś??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniołeczek;)
VIP - RESO
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: Śro 15:57, 19 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
nie było wykładu bo nie było słuchaczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
RESOcjalizator
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin
|
Wysłany: Śro 16:24, 19 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
a ze specjalnej był?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniołeczek;)
VIP - RESO
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: Śro 16:27, 19 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
nie też nas puścił bo raptem 10 osób było wiec spoko- nic nie straciłeś :]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
RESOcjalizator
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin
|
Wysłany: Śro 17:43, 19 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
git ; )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mery
OLIGOfrenopedagog
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 12:06, 20 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
tylko żeby się nie wkurzali że nikt na wykłady nie chodzi bo mogą nam coś dowalić :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniołeczek;)
VIP - RESO
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: Czw 12:11, 20 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
znaczy Pielecki nas puścił a do Borkowskiej miały dziewczyny dzwonić żeby nie przychodziła bo nie ma po co
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mery
OLIGOfrenopedagog
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 12:12, 20 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Aha... ale mimo wszystko mogą się wkurzyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniołeczek;)
VIP - RESO
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: Czw 12:14, 20 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
nie no było załatwione więc raczej nie będą urać
to fajni ludzie są więc zrozumieją
cytując sebę " nie dygaj" Maryś
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez aniołeczek;) dnia Czw 12:15, 20 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mery
OLIGOfrenopedagog
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 12:18, 20 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
więc jak bez przypału to bardzo fajnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniołeczek;)
VIP - RESO
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: Czw 12:21, 20 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
no ba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GRECKY
Administrator
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 1112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Świdnik/Lublin
|
Wysłany: Czw 13:21, 20 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
I znowu nam się upiekło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NATALISZONEK
RESOcjalizator
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 17:17, 22 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
HUURAAA Dzieki za wiesci!! Pozdrawiam z drugiego końca Polski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniołeczek;)
VIP - RESO
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: Pią 18:00, 04 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Wykład 5 02.04
Dysleksja rozwojowa
Czytanie i pisanie
-to czynność językowa czyli forma komunikacji oparta na języku; istnieje ścisły związek pomiędzy wczesnymi objawami prostego opóźnienia rozwoju mowy, afazja rozwojową a nawet zakłóceniami artykulacyjnymi a późniejszymi trudnościami w czytaniu i pisaniu.
~ Współwystępowanie zaburzań rozwojowych jest raczej regułą niż wyjątkiem.
~Z zaburzeniami dyslektycznymi współwystępują:
-specyficzna zaburzenia językowe(afazja rozwojowa-SLI)
-zespół ADHD
-dyskalkulia
-specyficzna zaburzenia koordynacji
SPECYFICZNA DYSLEKSJA ROZWOJOWA- to istotne trudności w opanowaniu umiejętności czytania i pisania pomimo typowej metody nauczania, prawidłowego poziomu inteligencji i sprzyjających warunków socjoekonomicznych. Jest spowodowana zaburzeniami podstawowych procesów poznawczych. często o podłożu konstytucjonalnym.
[ World Federation of Neyrology, Research Group on Developmental Dyslexia, 1968, Dallas]
Dysleksjajest jednym z wielu różnych typów trudności w uczeniu się. Jest to specyficzne zaburzenie o podłożu językowym i konstytucjonalnej etiologii, charakteryzujące się trudnościami w kodowania pojedynczych słów, zwykle odzwierciedlające niewystarczające zdolności przetwarzania fonologicznego. Trudności te są nieoczekiwane w relacji do wieku i innych zdolności poznawczych oraz umiejętności szkolnych. Nie są rezultatem opóźnienia rozwoju, osłabienia wrażliwości zmysłowej ani zakłóceń sfery emocjonalnej.
Dysleksja manifestuje się zróżnicowanymi w wielu formach komunikacji, często przejawiając się, obok problemów z czytaniem, również kłopotami z osiągnięciem biegłości w pisaniu i ortografii.
KLASYFIKACJA OBJAWÓW W CZYTANIU
-Trudności w technice czytania
1. Błędy czasowe: pauzy wewnątrzwyrazowe M...A...R...E...K
międzywyrazowe, powtórzenia ZE...ZE...ZEGA....ZEGAREK
2. Zniekształcenia
+substytucje semantyczne; odczytywanie wyrazu innego niż zapisany, ale o podobnym znaczeniu [ łąka- łąki; parku- lasu]
+ substytucje wzrokowe ; odczytywanie wyrazu innego znaczeniowo, ale o podobnego wizualnie [się-cię; sarnach- strachach]
-Trudności w rozumieniu czytanego tekstu
+konsekwencja zakłóceń techniki czytania[ dziecko rozumie, gdy tekst jest mu czytany]
KLASYFIKACJA BŁĘDÓW W PISANIU
1. Błędy tzw. wzrokowe( wynikające z dysfunkcji wzrokowo- przestrzennych)
- mylenie liter podobnych wzrokowo i przestrzennie; w-m-n-u; a-o; s-c; l-t-ł; T-L-F-Ł; p-b-g-d [inwersja styczna]
- pismo zwierciadlane
-opuszczanie znaków diakrytycznych ( ogonków, kropek, kresek)
-zmiana kolejności liter[ kto-kot; od-do](inwersja dynamiczna)
- automatyzmu odruchowe, zamiast c-ch( brak poprawy)
- pismo fonetyczne; japko. gupi, Marja
2.Błędy słuchowo-językowe
- nieprawidłowa lub nie obecna interpunkcja
-opuszczanie lub dodawanie liter
-łączenie, rozdzielanie wyrazów
-znaczne zniekształcenia wyrazów
-mylenie głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych; [p-b, t-d, s-z, f-w, c-dz, cz-dż, itd]
-mylenie i-j
-nieprawidłowo stawiane zmiękczenia
PODSTAWOWE UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE
FONOLOGICZNE- dotyczą posługiwania sie fonemami[ słuch fonemowy, analiza i synteza słuchowa, pamięć fonologiczna]
MORFOLOGICZNO- SKŁADNIOWE- umiejętności gramatyczne budowy i odmiany wyrazów, zdań
SEMANTYCZNE- dotyczą trafności komunikacyjnej[ dobór odpowiedniego słownictwa do wyrażenia założonej treści, konstrukcja wypowiedzi, rozumienie]
ETIOLOGIA
> Koncepcja genetyczna
15 oraz 6 chromosom zawierają geny powodujące dysleksję
> Koncepcja organiczna
zmiany w strukturze mózgu w obszarze płata skroniowego i ciemieniowego, które powodują dysleksję
> Koncepcja móżdżkowa
dysfunkcje móżdżku powodują trudności w automatyzacji pisania i czytania
> Koncepcja hormonalna( tylko chłopcy)
w okresie rozwoju płodowego w przypadku nadmiernego wytwarzania testosteronu przez organizm matki następuje uszkodzenie lewej półkuli mózgu co w rezultacie powoduje dysleksję
no to się naprodukowałam i jeszcze wiadomość dla nieobecnych
doktor Borkowska oświadczyła że wykład-ten sprzed świąt, uważa za odbyty i treści z niego należy sobie przyswoić we własnym zakresie, oczywiście na jaki temat i skąd wziąć materiały nam uprzejmie powie :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
RESOcjalizator
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin
|
Wysłany: Pią 20:29, 04 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
jestem really wdzięczny Kasiu :].
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|