Autor |
Wiadomość |
Ania:) |
Wysłany: Nie 16:36, 25 Sty 2009 Temat postu: |
|
Wiecie moze cos o jutrzejszych wynikach? |
|
|
Magda |
Wysłany: Pon 19:04, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
dziękuje Sebastianie |
|
|
seba |
Wysłany: Pon 17:22, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
dokuadnie te Madziu (: |
|
|
Magda |
Wysłany: Pon 17:17, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
Przepraszam, o co chodzi w celach kształcenia specjalnego? to te z pierwszego wykładu czy ja może czegoś nie mam...? :/ |
|
|
Magda |
Wysłany: Śro 18:41, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
dziękować |
|
|
aniołeczek;) |
Wysłany: Śro 18:31, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
u nas były pytania następujące( jakby ktoś pytał)
1 cele kształcenia specjalnego
2 wyjaśnij pojęcia- metoda nauczania specjalnego, hiperkorekcja
3 cele i zadania nauczania dzieci z up. w st. znacznym i umiarkowanym
to moja grupa
druga miała metode ruchy rozwijającego, pojęcia zasada specjalna i costam i jeszcze coś trzeciego ale już nie pamiętam |
|
|
seba |
Wysłany: Śro 17:17, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
po japońsku, jako-tako (: |
|
|
Magda |
Wysłany: Śro 13:52, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
Trzymam kciuki za Was! :* rozwalcie to! |
|
|
seba |
Wysłany: Śro 12:51, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
to ma być wyjaśnienie pojęcia, a nie opisanie zjawiska, czy zrobienie recenzji ew. eposu.. ludzie. z reguły wyjaśnienie pojęcia jest krótkie, a nie na 3 strony. skończcie dygotać, kobiety [; |
|
|
aniołeczek;) |
Wysłany: Śro 12:39, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
ja nie mam więcej niż Julita napisała ;/ i chyba tyle będzie trzeba napisac w odpowiedzi |
|
|
Judytka |
Wysłany: Śro 12:07, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
Qrwa ja o tym projektowaniu mam tylko tyle, co Ty Seba napisałes...nie mam żadnego po co na co i jak :[
W pizdu :[ nie zalicze tego za nic w świecie, to jest pewne jak chuj w dupie Jacykowa :[:[:[ |
|
|
seba |
Wysłany: Śro 11:57, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
no czyli w skrócie jeden z czynników poprzedzających uczenie się/nauczanie ;]. |
|
|
julita |
Wysłany: Śro 11:38, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
PROJEKTOWANIE DYD- po co uczymy? jasne okresl celow kszt, czego nauczamy?, w jaki sposob bedziemy ten proces prowadzic?-wybor metod, z wykorzyst jakiego instrumentorium- jakie srodki i pomoce, z jakim skutkiem?-ocena, kontrola. |
|
|
seba |
Wysłany: Śro 11:28, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
taka to wlaśnie jest współpraca Judytko.. |
|
|
Judytka |
Wysłany: Śro 11:17, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
A jakie były pytania w II zestawie to nie wiadomo? ;/ |
|
|
aniołeczek;) |
Wysłany: Śro 11:02, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
dzięki |
|
|
seba |
Wysłany: Śro 10:42, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
jeden z czynników poprzedzających proces uczenia się. |
|
|
aniołeczek;) |
Wysłany: Śro 10:39, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
co to jest projektowanie dydaktyczne??? |
|
|
aniołeczek;) |
Wysłany: Śro 9:06, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
podziękować |
|
|
seba |
Wysłany: Wto 23:00, 13 Sty 2009 Temat postu: |
|
tak wyłapałem co ważniejsze z tego natłoku informacji i ściągę żem machnął, może komuś się przyda w jakimś stopniu [; poskracałem maksymalnie, ale chyba da radę dojść ocb
Zas kszt (wg Kupisiewicza) – normy postępow dydakt, których przestrzeganie pozwala nauczyciel zaznajomić uczniów z podst usystematyz wiedzy, rozwijać ich zaintere i zdoln pozn, wpajać im nauk pogl na świat oraz wdrażać do samokszt. (Lipkowski) Zas naucz – uczenia się osób niepełno:-zas życzliwej pomocy -kształt pozytyw atmosfery pracy -zas aktywn w nauce -zas indywidualizacji -zas dominacji wych -zas dostos treści nauczania do potrzeb każdego ucznia (Doroszewska) 1.Naucz w czasie pracy powinien stos jak najdalej idącą indywidualiz 2.W nauczaniu niepełno należy wiązać nauczanie z wychowaniem. 3.Proc naucz należy tak organiz, żeby wytw wokół wychow środow wych, które będzie wpływało na jego aktywizację 4.Takie organiz proc naucz, które wyzwala chęć pozn rzeczywist. 5.Nauczyciela obowiąz znajomo fizjolog-psych praw proc naucz i stos tej wiedzy w praktyce Meto naucz – w kszt specj wykorz są meto kszt ogólnego dostos do potrzeb uczniów niepełno W. Okoń: Meto naucz: systematycznie stos sposób pracy nauczyciela z uczniem, umożliw uczniom opanow wiedzy wraz z umiejęt posługiwania się nią w praktyce, jak również rozw zdolności i zainteres. Meto naucz stos w kszt specj różnią się od meto naucz pełnospr tym, że równocześ z proc naucz przebiega proc rewalidacji. Pogadanka – służy do rewalid, przygot uczniów do lekcji, określ celu lekcji, zapozn z nowym materiałem, systematyz i utrw wiadom. Opis i opow – mają pobudzać wyobraźnię uczniów. Meto lab – polegają na wykonyw eksperym przez uczniów Meto probl – stos się je w czasie systematyz oraz wdrażania wiedzy do praktyki. Gry i zabawy:-symulacyjne: odbicie rzeczywis, naśladow czynników wyst w życiu.-sytuacyjne: stwarza się syt sztuczne, które mogłyby zaistnieć jednak nie istnieją.-inscenizacyjne: może w nich brać udział grupa uczniów oraz w większym stopniu wyst w niej elementy kszt emocjon i estetyczn. // Stos tych meto pozwala na kształtowanie pojęć na pods dośw. Uczniowie do określ pojęć dochodzą sami, pozwala na zastęp w proc poznaw zaburz proc niezaburz. -zajęcia prakt: organizując pracę ucznia należy oprzeć jej wykon na niezaburz funkcj psych i fiz oraz angaż funk zaburz w sposób pozw na ich usprawn i koryg. -ćw: prowadząc różnego rodz ćw należy pamiętać o tym, żeby liczba powt była dostos odp do każdego ucznia. Należy je prow w możliwie jak najbardziej atrakcyjny sposób, tak aby nie męczyły ucznia i sprawiały przyjemność Wybór metod zależy od:- rodz i st niepełno -st upośl -wieku umysł –zainteresowania -treści -celów –nauczyciela -wielkości grupy –czasu Meto ruchu rozwij W Sher Gł ideą meto jest posługiw się ruchem jako narzędziem wspomag rozw psychoruch dziecka i terapii zaburzeń tego rozwoju. Podst założenia meto to rozwij przez ruch: - świadom własnego ciała i usprawn rucho -świadom działania w przestrzeni -dzielenia przestrzeni z innymi Meto W.Sher ma na celu stwarzać dziecku okazje do pozn własnego ciała, usprawn motoryki, sprawności. W meto wyróżnia się kilka kategorii ruchu: 1.Ruch prow do pozn własnego ciała 2.Ruch kształt związ jedn z otoczeniem fiz: 3.Ruch wiodący do wytworz się związku z drugim człowiekiem 4.Ruch prowadz do współdział w grupie 5.Ruch kreatywny Zas specyf dla meto: - uczestnicz jest dobrowolne -nawiąż kontakt z każdym dzieckiem -zajęcia powinny być przyjemne -bierz udział we wszystkich ćw -stymuluj aktywn dziecka -miej poczucie humoru -nie krytykuj -chwal dziecko nie tyle za efekt co za wysiłekCELE KSZTAŁCENIA Podmiotowe traktowanie ucznia 1.Powszechność nauczania 2/.Dostępność 3./Otwarty charakter systemu 4./Zapewnienie warunków 5./Jak najwcześniejsze rozpoznanie 6. program dostos do indywidualnych potrzeb ucznia 7./Rozwij zaradności osob i um społe 8./Stos aktywnych meto naucz ///////// uczenie: bardziej lub mniej trwała zmiana w zach, która wyst w wyniku ćw proces rewalidacji/rehabilitacji: mieści w sobie kompensację, korygowanie, usprawnianie, dynamizowanie, stymulowanie w zależności od potrzeb ucznia 1.Czynn tkw w dziecku -stan psychofiz -wiek życia oraz umysłowy -rodz niepełno -czas powstania niepełno -stan funkcj uk. nerw -sfera emocjonalna –motywacja 2.Czynn poprz proc uczenia: -stan zdrowia -odżywianie, sen -transfer-zdoln przenoszenia zdobytych um –motywacja -projektow dydakt 3.Czynn zależne od nauczy: -wiedza -postawa - znajomość dziecka -przygotow merytor i metodyczne -współpr z rodzic i innymi nauczy, specjalistami -elastyczność i otwartość 4.Czynn związ z proc kształc: -program naucz -miejsce nauki -dobór metod, zasad, środków naucz –ocena /// Na każdym etapie edu podst i gim wyodrębnia się: 1.zaję edu: -funkcj w środow -muzyka z rytmiką –plastyka –technika –wf -etyka/religia 2.zajęcia rewalidacyjne Zad szkoły są: 1.zadbanie o bezp psych ucznia 2.dokony wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcj ucznia 3.rozwijanie motywacji do porozum się z drugą osobą 4.wdraż do samodzielności 5.uczenie zas współżycia społ Zaj rewalidacyjne są prow w celu: -wspom rozwoju -rozwij psychofiz sprawn -rozwij zainteres //// Meto behawioralne – oparte na warunkow instrument. Podst cel jest likwidowanie niepożądanych zach oraz wyuczenie takich, które są właściwe, pożądane lub konieczne. Uczenie: - klasyczne: wyst w ramach mimowoln reakcji -instrument: proc uczenia, w którym stos sie kary i nagrody (wzmocnienia) Prawo efektu Thorndike’a: Reakcj po których następ przyjemne bodźce, wiążą się z określ syt silniej aniżeli te, po których nast kara. Im większ zadowolenie, tym większ wzmocn tego związku i odwrotnie. |
|
|