Autor |
Wiadomość |
miloszmaster |
Wysłany: Pią 7:36, 18 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Wybacz no po prostu wyleciało mi z głowy, obiecuje poprawę |
|
|
GRECKY |
Wysłany: Czw 23:38, 17 Kwi 2008 Temat postu: |
|
A jak Cię wcześniej pytałem jak to napisałeś to mi nie mogłeś powiedzieć, że to AGROPOL Ci pomógł? ;P |
|
|
miloszmaster |
Wysłany: Czw 22:17, 17 Kwi 2008 Temat postu: |
|
wino marki Agropol i wena sama przyjdzie uwierz |
|
|
GRECKY |
Wysłany: Czw 20:46, 17 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Nie ba, tylko byś mi pomógł bo nie mam weny |
|
|
miloszmaster |
Wysłany: Czw 20:12, 17 Kwi 2008 Temat postu: |
|
no ba |
|
|
GRECKY |
Wysłany: Czw 12:44, 17 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Każdy musi napisać tak piękne scenariusze jak PIOTR |
|
|
Mery |
Wysłany: Czw 8:47, 17 Kwi 2008 Temat postu: |
|
seba ale ja nadal nie rozumiem.... ze co każdy miał takie coś napisac ?? |
|
|
GRECKY |
Wysłany: Śro 18:46, 16 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Świetne! |
|
|
miloszmaster |
Wysłany: Śro 18:35, 16 Kwi 2008 Temat postu: |
|
1 scenariusz
Klasa: Gimnazjum
Czas: 90 min
Miejsce: Hala Sportowa
Liczba osób: 60
Obszar tematyczny: Sprawność ruchowa
Temat zajęć: Dzień sportu
Cel główny: Propagowanie sportowego trybu życia wśród uczniów i nauka bezpiecznego uprawiania sportu oraz odkrywanie nowych talentów.
Cele operacyjne:
• Uczeń wie jak należy bezpiecznie i zdrowo trenować
• Uczeń zna zasady zdrowej i uczciwej rywalizacji
• Uczeń buduje w swoim umyśle wzór na podstawie autorytetu w dziedzinie sportu
• Uczeń poszerza swoje zainteresowania i odkrywa talent
Strategie edukacyjne:
• Asocjacyjna – wykład na temat bezpieczeństwa
• Problemowa -
• Działaniowa – zawody lekkoatletyczne
• Emocjonalna – ukształtowanie autorytetu
Materiał nauczania: Zasady bezpieczeństwa na zajęciach wychowania fizycznego – lekkoatletyka (http://www.ogniskowiec.znp.edu.pl/publikacje/inne/PRACA%201.htm)
Środki dydaktyczne: strój na WF
Procedury realizacji celów:
1. Przywitaj się z uczniami i wprowadź w temat
2. Przedstaw uczniom znaną gwiazdę sportową, przeprowadź jej krotką prezentacje i poproś wychowanków o wysłuchanie historii o szkolnych początkach jego kariery, zaproponuj dyskusje i zachęć uczniów do zadawania pytań
3. Umożliw zaproszonej osobie krótką demonstracje jej sportowych umiejętności.
4. Przeprowadź wykład na temat Zasady bezpieczeństwa na zajęciach wychowania fizycznego – lekkoatletyka.
5. Przeprowadź zawody lekkoatletyczne z udziałem Gwiazdy sportu jako sędziego
6. Pamiątkowe zdjęcie z zaproszonym gościem
Ewaluacja:
Poproś uczniów o wykonanie sprawozdania z zawartą ich oceną na temat „Dzień sportu w moim gimnazjum”.
2....
I. Klasa: 4-6
II. Czas: 90 min
III. Miejsce: Komenda Straży Pożarnej
IV. Liczba osób: 20
V. Obszar tematyczny: Moje bezpieczeństwo i zdrowie
VI. Temat zajęć: Pożary i niebezpieczeństwa w domu
VII. Cel główny: Zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa i zachowania się w sytuacjach niebezpiecznych.
VIII. Cele operacyjne:
• Uczeń wie jakie należy się zachować w sytuacji zagrożenia pożarem
• Uczeń wie jakie niebezpieczne sytuacje mogą zdarzyć się w domu
• Uczeń zna telefony straży pożarnej i pogotowia
• Uczeń rozwinął swoją wiedze na temat swoich zainteresowań
IX. Strategie edukacyjne:
• Asocjacyjna – prelekcja na temat bezpieczeństwa
• Problemowa – quiz wiadomości
• Działaniowa - zawody sprawności strażackiej
• Emocjonalna -
X. Środki dydaktyczne: artykuły biurowe, stroje na WF
XI. Procedury realizacji celów:
1. Przywitaj się z uczniami i wprowadź temat
2. Zapytaj się czy znają numer na straż pożarną i na pogotowie, przeprowadź również sondę jakie niebezpieczne wypadki mogą się zdarzyć w domu
3. Przedstaw dzieciom Pana Strażaka i poproś o wysłuchanie jego prelekcji na temat bezpieczeństwa i zachowania się w sytuacjach zagrożenia takich jak pożar, czy zawalenia budynków.
4. Oprowadź dzieci po budynku straży pożarnej, zjazdy po róże, prezentacja wozu strażackiego, ubiór strażaka
5. Przeprowadź mini quiz dotyczący wiadomości na temat zachowania się w sytuacji zagrożenia
6. Przeprowadź zawody w sprawności strażackiej, noszenie węży strażackich, przenoszenie kolegów na noszach, wyścigi w nakładaniu ubioru strażackiego (z pomocą strażaków), wyścigi w podawaniu wiader z wodą i napełnianiu nimi beczek.
7. Pamiątkowe zdjęcie ze strażakami
XII. Ewaluacja:
Zapytaj się dzieci czy chciałyby w przyszłości zostać strażakami. Poproś wykonanie przez uczniów rysunków przedstawiających dzień spędzony w jednostce straży pożarnej.
3...
Klasa: Przedszkole
Czas: 180 min
Miejsce: Sala przedszkolna
Liczba osób: 20
Obszar tematyczny: Moja Rodzina
Temat zajęć: Opowiadam o swojej rodzinie
Cel główny: Ukształtowanie u dzieci pojęcia rodzina jak i więzi rodzinne, wprowadzenie nazw związanych z rodziną.
Cele operacyjne:
• Dziecko potrafi nazwać członków swojej rodziny
• Dziecko rozumie hierarchie i koligacje rodzinne jak ojciec taty to dziadek, siostra mamy to ciocia
• Dziecko
• Dziecko relaksuje się po ciężkim dniu
Strategie edukacyjne:
• Asocjacyjna – pogadanka
• Problemowa - quiz z fotografią
• Działaniowa – wykonanie rysunków
• Emocjonalna -
Materiał nauczania: Relaksacja autogenna na podstawie bajek według propozycji A. Polender (http://www.odn.pila.pl/opracowanianauczycieli/podstawowe/schoen-kaminska/schoen-kaminska.htm), Bajki Juliana Tuwima
Środki dydaktyczne: materiały biurowe, kredki, flamastry, zdjęcia rodzinne
Procedury realizacji celów:
1. Przywitaj się z dziećmi i zbierz w miejscu do czytania bajek.
2. Przeczytaj dzieciom wierszyk „Rzepka” J. Tuwima, następnie wprowadź dzieci w temat zajęć, zadając im pytania i nakierowując je na temat rodziny.
3. Poproś dzieci o przedstawienie swoich rodzinnych fotografii i przedstawienie znajdujących się an nich osób, zorganizuj quiz na podstawie czyjejś fotografi na zasadzie „kim dla Janka jest Helena” „Helena jest mamą taty Janka a więc jest jego Babcią”
4. Zaproponuj dzieciom narysowanie na kartkach swojej rodziny i podpisanie jej członków :Mama” „Tata” „Babcia” itd.
5. Zaproponuj Dzieciom zabawę „Mamo ile kroków do morza”
6. Przeprowadź ćwiczenie relaksacyjne za pomocą wierszyka „Miś Puchatek” w opracowaniu A. Polender
Ewaluacja:
Stwórz tablice z dwoma rubrykami i niech każde dziecko dorysuje uśmieszek lub smutną buzie w odpowiedniej kolumnie cyz mu się podobały zajęcia czy nie .
4...
I. Klasa: 4-6
II. Czas: 90 min
III. Miejsce: Miejski zakład segregacji i przetwarzania odpadów
IV. Liczba osób: 20
V. Obszar tematyczny: Ja i przyroda
VI. Temat zajęć: Ekologia
VII. Cel główny: Zapoznanie dzieci z tematyką związaną z ekologią i ochroną środowiska.
VIII. Cele operacyjne:
• Uczeń potrafi segregować śmieci
• Uczeń wie jakie odpady są najgroźniejsze dla środowiska
• Uczeń rozumie na czym polega proces przetwarzania odpadów
• Uczeń zdobywa interesujące go wiadomości
• Uczeń wie jak wygląda proces segregowania odpadów
IX. Strategie edukacyjne:
• Asocjacyjna - wyświetlenie filmu edukacyjnego
• Problemowa – dyskusja dotycząca filmu
• Działaniowa – wykonanie plakatów
• Emocjonalna -
X. Środki dydaktyczne: film o ochronie środowiska, kontenery do segregacji odpadów, gumowe rękawiczki, papierki, plastikowe reklamówki, artykuły biurowe, szary papier
XI. Procedury realizacji celów:
1. Przywitaj się z uczniami i wprowadź temat
2. Oprowadź uczniów po zakładzie segregacji i przetwarzania odpadów
3. Wyświetl film edukacyjny po czym przedyskutuj jego treść z wychowankami, co im się podobało a co nie i czy stosują się do zasad ochrony środowiska na co dzień.
4. Podziel dzieci na grupy 5 osobowe i zaproponuj konkurs w którym dzieci wyposażone w rękawiczki będą miały za zadanie jak najszybciej posegregować przykładowe odpady na szklane, plastikowe i papierowe.
5. Przegrupuj uczniów w 2 grupy 10 osobowe i zaproponuj wykonanie 2 plakatów na temat wyglądu ziemi w przyszłości I grupa ludzie chronią środowisko i II grupa świat z zaniedbaną ochroną środowiska. Zachęć uczniów do omówienia swoich prac.
XII. Ewaluacja:
Przeprowadź sondę na zasadzie konkursu w którym po jednej stronie Sali stają dzieci którym podobały się dane zajęcia a po drugiej te którym nie przypadły one do gustu.
to tyle |
|
|
GRECKY |
Wysłany: Wto 0:02, 15 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Mimo awarii kompa skończyłem pisać te scenariusze Jutro biorę się za następne ;P
Chyba przez jakiś czas nie będę miał kompa ;( |
|
|
Mery |
Wysłany: Pon 10:31, 14 Kwi 2008 Temat postu: |
|
i dupa tez nie wiem o co chodzi !!!! |
|
|
GRECKY |
Wysłany: Nie 17:09, 13 Kwi 2008 Temat postu: |
|
I co z tymi strategiami???
PS: Zapomniałem podziękować z maila do pani mgr
DZIĘKUJĘ!!! |
|
|
madziorek |
|
|
GRECKY |
Wysłany: Sob 21:42, 12 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Ma ktoś maila do mgr Grzybek? |
|
|
Wiktoria |
Wysłany: Czw 20:05, 10 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Moi drodzy!
Co wy piszecie w strategiach edukacyjnych?
Bo ja nie mam pojęcie o co chodzi |
|
|
GRECKY |
Wysłany: Śro 21:43, 09 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Dzięki! Już chyba o to pytałem Nie ma to jak dobra pamięć |
|
|
Jakub88 |
Wysłany: Śro 20:55, 09 Kwi 2008 Temat postu: |
|
no ostatnio to nas zabrala do czytelni i mielismy znalezc artykul o zdrowiu i napisac jego recenzje. |
|
|
GRECKY |
Wysłany: Śro 19:41, 09 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Dziękuję Ci Piotrze! Wiedziałem, że można na Tobie polegać
Gdybyście mi jeszcze powiedzieli co było tak mnie więcej na poprzednich zajęciach... |
|
|
Magda |
Wysłany: Śro 17:30, 09 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Dziekuje Piotrze
A wiec ja chcialam zapytac, a moze zaproponowac, ze jesli ktos wiedziałby coś na temat "strategii edukacyjnych", które trzeba zawrzeć w scenariuszach... to prosiłabym, aby podzielił się ową wiedzą-wielu będzie wdzięcznych |
|
|
miloszmaster |
Wysłany: Śro 17:26, 09 Kwi 2008 Temat postu: |
|
Tak masz racje.... |
|
|