www.pedagodzyspecjalni.fora.pl
Pedagogika Specjalna
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna
->
Teoria wychowania
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Pedagodzy Specjalni
----------------
Ogólne
Godziny rektorskie
Poszukiwane materiały
o wszystkim
----------------
HYDE PARK
imprezy
II Stopień II rok
----------------
Ogólne
Tyflo
Oligo
Reso
II stopień I rok
----------------
ogólne
III rok
----------------
Tyflo
Oligo
Reso
II rok
----------------
Tyflo
Oligo
Reso
I rok
----------------
ogólne
co było a nie jest....
----------------
Historia myśli pedagogicznej
Psychologia rozwoju
Edukacja Zdrowotna
Dydaktyka
Pedagogika Specjalna
Psychologia kliniczna
Teoria wychowania
Metodyka wychowania przedszkolnego
Nauczyciel wychowawca....
Emisja głosu
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
GRECKY
Wysłany: Śro 10:19, 21 Maj 2008
Temat postu:
Ja p*****le fuck!!! Idę chyba na farta na to zaliczenie :l
Judytka
Wysłany: Wto 17:02, 20 Maj 2008
Temat postu:
A to jest jakaś RESZTA? ;>
Magda
Wysłany: Wto 13:36, 20 Maj 2008
Temat postu:
Oo, fajnie-dzieki
A macie może jeszcze pomysł jak sie nauczyc z reszty zagadnien...? ;/
julita
Wysłany: Wto 12:44, 20 Maj 2008
Temat postu:
Hej
to sa moje notatki z cwiczen, moze wam sie przydadza:P mam nadzieje ze sie rozczytacie bo pisalam skrotami i wszystko jest ze soba zlane - jest to raczej forma sciagi
DOBRY NAUCZ-WYCH: przygot merytory: wiedza i umiejetn jej zastos, cechy osobowosciowe, umiejetn interpers: otwartosc, autentycznosc, akceptacja, samoakc, empatia, znajomosc zasad komunik się i udzielania inform. KATZ: 1 faza wstepna przebiega na poziom fizjolog, 2 glebsza na poz psych, 3 tzw podwojnej tozsamosci, 4 powrot do wlasnej tozsam. WYCHOWANIE uspoleczn jedn, swiadome i celowe urabianie osobow, usuwanie czynnikow blokuj rozw, celowe, zaplanow dzialania. SOCJALIZACJA ogol wplywow srodow na jedn, mechanizmy za pomoca których srodow ddzialuje na jedn, maja na celu uczynienie z jedn istoty spol, mechanizm kontroli spol: jedn przez caloksztalt swych interakcji z innymi czlonkami gr, jest stymulow w kierunku pelnienia uznawanych rol spol, uklady nagrod i kar zawarte sa w spontan reakcjach innych czlonk gr, mechanizm wplywow os znaczacych, mech wzmacniania wewn. GR ODNIESIENIA: znaczaca gr, UŁATW SPOL: sama obecnosc czlonk gr, może wywolac okreslone zachow. Czł przypisuje innym pewne zachow (psychol tlumu), mechanizm wplywow osob znaczacych: jedn jest stymulow do okresl zachow przez interakcje z pojedyncz osob na podlozu osobistej wiezi, uklady wzmocnien zawarte sa w reakcjach tych osob, może wystep na pozi nasladownictwa ( modelowania) i indetyfik ( odwzorow stanow psychicznych), nasladownictwo typu: instrument, przystosowawcze, uwewnetrznione. Modelem moze byc: * ktos, kto posiada władze, jest wazny lub jest osobą znaczącą * ktos, kto ma coś, co my bysmy chcieli miec * osoba bliska, podobna do nas Mechanizm wzmacniania wewn- jedn jest stymulow do okresl zachowan przez własną aktywnosc wewn podłozu juz ukształtow podstaw. Wzmocnienia te są zawarte we wczesniej wyuczonych i uwewnętrznionych własnych reakcjach wobec własnej aktywności. ZADATKI DZIEDZICZENIA: czynniki wrodz, srodow, wychow, samowych Nauka musi mieć: *własną terminologię: terminy nauk jasne, wyrazne, jednoznacz *przedmiot badan * problematykę *metody badań Problematyka: * problemy egzystencjalne (jak cos wygląda, jak się kształtuje) * problemy o charakterze wyjaśniająco-prakseologicznym (co ma ba cos wpływ, zależności, skutki i przyczyny) METODY: * obserwacja celowa/ planowana/ bierna/ czynna, kiedy/ gdzie/ za pomoca jakich urzadz/ w jaki sposób gromadz sa info, dokladna, rzetelna, subiekt, selekt, -> schedula obserwacyjna, obserw dorywcza( to na co zwroce uwage) *techniki socjometryczne struktura gr, wywolanie os odrzuconej i gwiazdy* eksperyment: metoda opisyw zjawisk celowo wywolanych, zmienna ma być czynnik eksperymentalnt, musi dac się zmierzyc, ma być przez nas kontrol, techniki eksperym: jednej gr ( malo wygodna), gr rownoleglych, rotacji, technika........okreslanie pozycji na podst cechy, rzetelne infor o osobach skrajnych, techn „zgadnij kto” DOKUMENT: cos co ma materialna forme, ANKIETA: pyt otwarte typu czy i dlaczego, kilka pyt, technika, KWESTIONARIUSZ pytania zamkniete, wiecej niż w ankiecie, jest technika i narzedziem badawczym, CELE I ZADANIA WYCHOW: wychow to dzialanie celowe, wartoscia nadrzed jest ideal wychow, który uwzgl naczelne cele wychow, ideal nie jest osoba tylko zbiorem cech, cele kierunkowe-> cele etapowe (standardy rozwojowe) -> cele operac ( opis konret dzialan które trzeba podjac żeby cos zrealiz, czasow dokonane) aby osiagnac cel należy dokonac doboru odpowied metod dzialania. METODY WYCH: nagradzanie: funkcja informac, motywac, karanie: brak konsekwencji, dziecko musi uznawac autorytet osoby wymierz kare, negat konsekw: generalizacja hamowania: zlokalizowane -> rozlane, wywolywanie agresji, IDEAL WYCHOW: wzor nasladow, wychowanek nie może wiedziec jaki to wzor, jest dla wychowawcy żeby stawial cele, WZOR OSOBOWY: os bedaca wzorem dla pewnej gr, mlodziez czerpie przyklady, potrzebny jest wychowawacy- pokazuje go, OS ZNACZACA, MODELOWANIE osoba modela, osoba obserwatora, sytuacja, Utrudnianie nasladow osob: zaburzenia pamieci, spostrzezen, os niewidom, subiektywne cechy obserwatora: zainteres, stan zdrowia, samopoczucie, sytuacja: zlozonosc ( ilosc elementow), interpretywalnosc (interp, srednio inter, nieinetr) Im sytuacja bardziej zrozum tym latwiej ja nasladowac, PERSWAZJA: przekazyw wychowankowi komunikatow jezykowych w celu zmiany jego przekonan, Nadawca: os pozytyw nastawiona, znaczaca, wazna dla odbiorcy, przekazyw w sposób zrozum, Odbiorca: nastawienie, stosunki emocjon do nadawcy, chec zmiany nastawienia. METODA ZADANIOWA: wychowanek ma wiedziec co ma zrobic, zad ma być adekw do mozliw dziecka, musi być atrakcyjne, zdanie wychowanka czy widzi szanse osiagn sukcesu, os która bierze udzial musi się angaz, zgodzic się na zad a najlepiej sama je wybrac, samoocena ( aznizona, adekw, zawyzona) powinna być lekko zawyzona, FORMY WYCH: zaplanow, maja okresl cel, uszczegolow, skopletyzow, nosnikiem przekazu mogą być gesty, slowa, mimika: burza mozgow, swobodn ekspr plasty, slowna, zabawa w teatr, improwizow dramatyzacja, trening spotkaniowy, sondaz opini o uczniach, techn deczji grupowej, muzykoter, trening releksac, KONCEPCJA BEHAWIOR: czł jest ukł bioaktywnym, analogie, badania na zwierzetach-> eksper, obserwacja ludzi, sily zewn, Ideal: czl godny i wolny, zdobywanie nagrod i unikanie kar, nie ma okreslenia:wychowanie, mimo ze zachodzi bo jest cel i stosow metod, metody i techn: desensybilacja( rekacje niepozadane), terapia awersyjna (znalezienie czegos efektywn za pomoca wydarzenia), samoterapia, K. PSYCHODYNAM czl jest nieprzewidywal, „ciemny”, Ideał: ktos kto uswiadamia sobie konflikty i probuje je rozwiazac, jak nie potrafi to zglasza się do kogos kto mu może pomoc, psychoterapia, psychoanaliza, K. POZNAWCZA: czl jest samodziel, jest w stanie funkcjon w srodow, umysl gromadzi infor, degrywacja sensoryczna- eksperyment, Ideal: czl tworczy, ma umiec jak najlepiej funkcjonowac w swiecie, samodzielny badacz: wybiera wlasciwe infor, przetwarza je, profesor (promotor) – student, podst metoda zmiany zachow czl to wychow, wychowanek wie o sobie bardzo duzo, wie co lubi a czego nie, K. HUMANIST: czł jest samodzielnym podmiotem, dazy do samorealiz, samoopis, samoocena, technika Q-sort (sposób posredni), Ideał: czl dazacy do samoreali, os w pelni funkcjonujaca, otwarty na doswiad, rozwija się, metody zmian zachow czl: zaspokajanie potrzeby wychowania – zachowanie, zadanie: rozwoj autonomii jedn, wspomag rozwoju, psychoterapia, wychowanie, treningi: osoby o podobnym problemie razem go probuja rozwiazac, terapeuta wywoluje okresl zachow w gr, DYSONANS POZNAWCZY- popęd spowodowany poczuciem dyskomfortu; pierwotnie definiowana przez Festingera jako niezgodność między elementami poznawczymi(myśli, uczucia, przekonania, bądź wiedza o czymś), następnie określany jako konsekwencja zaangażowania się w działanie, które jest sprzeczne z koncepcją siebie jako osoby przyzwoitej i rozsądnej. Sposoby redukcji dysonansu:1. Przez zmianę naszego zachowania- tak, aby było ono zgodne z dysonansowym elementem poznawczym;2. Przez uzasadnienie naszego zachowania- zmieniając jeden z elementów poznawczych tak, aby był on mniej sprzeczny z zachowaniem;3. Przez uzasadnienie naszego zachowania- dodając nowe elementy poznawcze, które są zgodne z zachowaniem i je wspierają (mówimy, że istnieje inna wartość, która jest dla nas ważniejsza)
a, i ten dysonans poznawczy co jest na koncu to wzielam z neta ale powinno byc dobrze
pozdro
Judytka
Wysłany: Wto 11:18, 20 Maj 2008
Temat postu:
Hmmm...Chciałabym zadać to samo pytanie...I ewentualnie użyczyć biedakom, np jutro
aniołeczek;)
Wysłany: Wto 13:57, 13 Maj 2008
Temat postu: zaliczenie
kto ma jakieś sensowne notatki z ćwiczeń? bo tak sobie pomyślałam,że pasowało by uzupełnić braki
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin