www.pedagodzyspecjalni.fora.pl
Pedagogika Specjalna
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna
->
Psychologia kliniczna
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Pedagodzy Specjalni
----------------
Ogólne
Godziny rektorskie
Poszukiwane materiały
o wszystkim
----------------
HYDE PARK
imprezy
II Stopień II rok
----------------
Ogólne
Tyflo
Oligo
Reso
II stopień I rok
----------------
ogólne
III rok
----------------
Tyflo
Oligo
Reso
II rok
----------------
Tyflo
Oligo
Reso
I rok
----------------
ogólne
co było a nie jest....
----------------
Historia myśli pedagogicznej
Psychologia rozwoju
Edukacja Zdrowotna
Dydaktyka
Pedagogika Specjalna
Psychologia kliniczna
Teoria wychowania
Metodyka wychowania przedszkolnego
Nauczyciel wychowawca....
Emisja głosu
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
GRECKY
Wysłany: Sob 9:04, 12 Kwi 2008
Temat postu:
Dzięki Kasiu
aniołeczek;)
Wysłany: Sob 7:44, 12 Kwi 2008
Temat postu: WYKŁAD 6 09.04
ZESPÓŁ ADHD
ADHD
Attention Deficit Hyperactivity Disorder
czyli
zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi
charakteryzuje się obecnością trwałych wzorów zachowania obejmujących problemy z uwagą, z kontrolą impulsywności oraz nadmierną nadaktywnością motoryczną ( DSM-IV)
W ICD-10 jest to zespół hiperkinetyczny
Nadruchliwość
- to nadmierna aktywność motoryczna nie związana z działaniem celowym. Dzieci są niespokojne, ciągle w ruchu, zawsze biegają nigdy nie chodzą, jest ich wszędzie pełno, wykazują dużą aktywność motoryczną rąk i nóg. Preferują zabawy ruchowe. Tam gdzie sytuacja zewnętrzna zmusza je do zminimalizowania aktywności ruchowej całego ciała np. w kinie, wykonują drobne ruchy manipulacyjne wokół swojego ciała lub najbliższego otoczenia. W obrazie klinicznym mogą też pojawić sie ruchy przymusowe oraz tiki, zwłaszcza w sytuacji ograniczenia aktywności spontanicznej.
Impulsywność
-oznacza zachowanie podporządkowane bodźcowi pojawiającemu się w danej chwili. Dziecko działa zgodnie z tym, co aktualnie, w danym momencie przyjdzie mu do głowy. Brak jest refleksji na temat adekwatności. poprawności i skutków zachowania. Ma to poważne i daleko idące konsekwencje w postaci problemów z planowaniem, organizacją, uporządkowaniem i kontrolą zachowania. Impulsywność może też przejawiać się w przebiegu procesów poznawczych. Obserwowane wytwory myślenia są chaotyczne, nieustrukturalizowane, z dużą liczbą dygresji, wyraźnie " nie przemyślane".
DEFICYT HAMOWANIA REAKCJI- ważny bodziec wywołuje natychmiastową reakcję
Agresja socjalizowana- agresja zaplanowana, przemyślana. intencjonalna.
Agresja impulsywna- wynika z kontekstu, sytuacji, chwili.
AGRESJA NIE JEST WPISANA W OBRAZ KLINICZNY ADHD
Nieuwaga
-trudności w przebiegu procesów uwagi mogą dotyczyć różnych jej aspektów i rodzajów. Najbardziej widoczne są trudności dzieci z koncentracją na zadaniach. Mogą mieć kłopot z długim koncentrowaniem się na danej aktywności nawet przy sprzyjających warunkach zewnętrznych( łatwo się męczą). Mogą mieć trudności wynikające z podatności na dystraktory czyli łatwo rozpraszają się pod wpływem innych, nieistotnych bodźców.
Wyróżnia się trzy typy ADHD
- typ nieuważny
- typ impulsywno-nadaktywny
- typ mieszany( najcięższy)
Etiologia
Przyczyny NIE mają charakteru społecznego. Jest to zaburzenie o podłożu BIOLOGICZNYM. Czynniki środowiskowe mogą jednak nasilać objawy ADHD i powodować skutki wtórne( np. zaburzenia emocjonalne)
Temat wykładu który się nie odbył poda nam doktor Szepietowska
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin