www.pedagodzyspecjalni.fora.pl
Pedagogika Specjalna
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna
->
Dydaktyka
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Pedagodzy Specjalni
----------------
Ogólne
Godziny rektorskie
Poszukiwane materiały
o wszystkim
----------------
HYDE PARK
imprezy
II Stopień II rok
----------------
Ogólne
Tyflo
Oligo
Reso
II stopień I rok
----------------
ogólne
III rok
----------------
Tyflo
Oligo
Reso
II rok
----------------
Tyflo
Oligo
Reso
I rok
----------------
ogólne
co było a nie jest....
----------------
Historia myśli pedagogicznej
Psychologia rozwoju
Edukacja Zdrowotna
Dydaktyka
Pedagogika Specjalna
Psychologia kliniczna
Teoria wychowania
Metodyka wychowania przedszkolnego
Nauczyciel wychowawca....
Emisja głosu
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Mery
Wysłany: Nie 12:35, 16 Mar 2008
Temat postu:
jesli na nich bede. jak narazie jestem uziemiona i mam zwolnienie do środy czyli bede dopiero po świętach
braga
Wysłany: Nie 11:38, 16 Mar 2008
Temat postu:
dzieeeki wielkie. Jakbys z kolejnych cw tez cos napisala to byloby fajne ;]
Mery
Wysłany: Pią 11:13, 14 Mar 2008
Temat postu:
ależ proszę
seba
Wysłany: Śro 16:37, 12 Mar 2008
Temat postu:
przyda się
dz.
Mery
Wysłany: Śro 14:42, 12 Mar 2008
Temat postu: ćwiczenia 12.03.2008
tyle mi się udało wynotować, nie wiem czy sie przyda ale wrzucam :
Karl Linke
program całościowy
nauczanie łączne
- materiał nauczania oparty na wiedzy o kraju ojczystym i życiu
- uczeń poznaje materiał drogą samodzielnej i aktywnej pracy
- zlikwidowano podział na przedmioty
"ośrodek życiowy" - przedmiot ukazany na tle sytuacji, w której gra charakterystyczna role dla siebie
"ośrodek rzeczowy" - przedmiot oderwany od sytuacji, mało znaczący
punktem wyjścia w nauczaniu łącznym jest przeżycie. Nauczyciel zabiera co tydzień dzieci na wycieczki, nie tylko po to , żeby widziały i patrzyły, o co chodzi, ale żeby "przeżywały" zjawiska życia.
liczą sie zainteresowania dzieci
1. Nauka o rzeczach ojczystych
2. Nauczanie wyrażania się przez :
a). kształt i barwę
b). mowę, pismo i dźwięk
c). liczbę
Metoda projektów
-6-8 rż
-nie ma drętwego siedzenia w ławkach. Uczniowie wykonują samodzielnie projekty. wycieczki
-zabawy na świeżym powietrzu, aby poznać starsze dzieci, zbliżyć sie do rówieśników, nauczyć sie współpracować, dawać sobie rade
-szkoła ma być szkołą życia, ma być przydatna
-nauczyciel współpracuje z uczniem, darzy go zaufaniem
-samodzielne myślenie dziecka, uczeń jest zaangażowany we wszystkie działania, we wszystkie etapy tworzenia projektu.
-porzucenie biernego nabywania wiedzy
-skupia sie na zainteresowaniach dziecka
-uczy współpracy
system mannheimski
-starsze dzieci , eksperymenty organizacyjne
-selekcja uczniów pod względem rozwoju umysłowego, podział na lepszych i gorszych.
-brak motywacji, bodźców, stymulowania rozwoju
Szkoła pracy
Deway
-nauczanie przez działanie, nie ma czystej pamięciówy, wykorzystanie praktycznych ćwiczeń
-nauczanie oparte na zainteresowaniach ucznia
-program ten nie zwracał uwagi na utrwalanie wiedzy
-brak konkretnych podstaw
plan daltoński
- indywidualna praca uczniów
- brak podziału na klasy, przedmioty
- samodzielna nauka
uczeń wybiera lub zgłasza propozycję tematu, który sam opracował. może korzystać z pomocy nauczyciela, biblioteki. po miesiącu przedstawia, prezentuje samodzielnie opracowany temat przed komisją nauczycielska.
- młodszym dzieciom było trudniej
- izolacjonizm
podsumowanie:
w każdym programie brakowało systematycznej nauki. wiedza fragmentaryczna. Przerost praktyki, brak podstaw teoretycznych. Zbytnie skupienie na zainteresowaniach ucznia, brak pewnej dyscypliny.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin