|
www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Pedagogika Specjalna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pytia
OLIGOfrenopedagog
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Delfy
|
Wysłany: Czw 11:39, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
elo:) mam newsy....koleżanka Bożena zaliczała egzamin wczoraj u babki na konsultacjach i była tak miła zeby podzielić sie spostrzezeniami i pytniami:)
otórz: są podobno 4 grupy po 5 pytań (część z wykladów, część z ćwiczeń), mam takie:
-ogniwa wg okonia(przedstawić i jedno opisać)
-formy organizacji zajęć
-szkoła aktywna(cechy, trwałe wartości)
-problemowa struktura lekcji
-metody kontroli oceny(plusy i minusy testów dydaktycznych)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magda
TYFLOpedagog
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: Czw 11:56, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
WOOOW...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolina m.
swój człowiek:)
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 12:01, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
'formy organizacji zajęć' czyli co?? bo ja nie mam nic na ten temat w notatkach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pytia
OLIGOfrenopedagog
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Delfy
|
Wysłany: Czw 12:04, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
nie mam pojecia......jestem jeszcze z nauka daleko w polu:/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kate
TYFLOpedagog
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 13:34, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Lekcja- główny element systemu klasowo- lekcyjnego w dydaktyce, nazywana jest formą organizacyjną. Istnieją 4 strategie kształcenia Okonia, więc 4 typy lekcji:
I strategia przyswajania wiedzy gotowej (lekcja podająca)
II strategia problemowa- samodzielne dochodzenie uczniów do wiedzy, rozwiązywanie problemów
III strategia oddziaływania na rzeczywistości: praktyka, ćwiczenia, zadania (ekspozycyjna)
IV strategia oddziaływania na ucznia, na jego postawy, system wartości np. muzyka, plastyka, sztuka
Formy organizacyjne- wskazują jak organizować pracę z uczniami, stosownie do tego, kto, gdzie i kiedy, w jakim celu ma być podmiotem kształcenia (są zdeterminowane przez cele, treści, itd.)
Podstawy podziału form organizacyjnych stanowią następujące kryteria:-liczba uczniów (kształcenie indywidualne, grupowe, czyli zespołowe i zbiorowe)
-miejsce uczenia się (zajęcia szkolne i pozaszkolne np. świetlica, lekcje; pozaszkolne: wycieczki, praca domowa, zajęcia w placówkach kulturalno- oświatowych)
-czas trwania zajęć: zajęcia lekcyjne (w czasie lekcji) i poza lekcyjne (nie w czasie lekcji, ale na terenie szkoły, np. zajęcia dodatkowe)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolina m.
swój człowiek:)
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 14:20, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wiktoria
TYFLOpedagog
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 14:46, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Egzamin jutro o 10, tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jakub88
TYFLOpedagog
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skrzynice
|
Wysłany: Czw 15:12, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
a te ogniwa Okonia to z procesow nauczania uczenia sie tak? np. uswiadomienie uczniom celow i zadan naucz.?;>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
heroina
RESOcjalizator
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 15:26, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Tak, dokłądnie to wykłąd 5, cały poświecony tym ogniwom;/ Choć ponoc z tego co ja slyszałam, w zadnym zestawie nie było charakterystyki wszystkich ogniw, tylko jednego. OBY! Czuje, ze jestem w ciemnej dupie;/ dydaktikos-masakros;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniołeczek;)
VIP - RESO
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: Czw 15:38, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
czyli uczymy się jednego ogniwa tylko nie wszyscy tego samego !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Judytka
RESOcjalizator
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gbw
|
Wysłany: Czw 15:56, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Stara Nietoperzyca na ostatnich zajęciach podała jako zagadnienia do wykucia, co następuje:
1. Systemy szkoły aktywnej i tradycyjnej- cechy, budowa lekcji, ocena.
2. Cele kształcenia: ogólne, operacyjne
3. Taksonomia celów kształcenia, jej budowa i znaczenie
4. Treści kształcenia- kryteria doboru, teorie doboru, nowe propozycje
5. Rodzaje układów treści
6. Typy i funkcje podręczników szkolnych
7. Procesy nauczania i uczenia się, ich ogniwa, formy organizacji (?)
8. Zasady nauczania- pojęcia, charakterystyka
9. Metody nauczania- klasyfikacja metod ze względu na funkcje, charakter.
10. Kontrola i ocena- zalety i wady (chyba chodzi o ustną i pisemną)
11. Gry i zabawy dydaktyczne- zalety i wady, zasady stosowania
12. Nauczanie problemowe- pojęcie, rodzaje, drogi rozwiązywania, struktura lekcji problemowej.
Proszę zwrócić uwagę, że skoro mam to zapisane to
A) byłam na zajęciach (!)
B) miałam długopis i zeszyt (!!)
C) słuchałam (!!!)
Wynika z tego iż pierwszy czysto teoretyczny wykład nt. tego czym jest dydaktyka, nauczanie, kształcenie itd. nas nie dotyczy. Jaka szkoda : ))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 16:10, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
11. Gry i zabawy dydaktyczne- zalety i wady, zasady stosowania
Ma to ktoś?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
heroina
RESOcjalizator
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 16:12, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
11. Gry i zabawy dydaktyczne- zalety i wady, zasady stosowania
Ja tego nigdzie nie mam;/ o so chozi?;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Judytka
RESOcjalizator
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gbw
|
Wysłany: Czw 16:23, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Je ne sais pas du tout :/
To chyba było gdzieś na tych samych kserówkach na których były te pierdoły w stylu pokaz, pomiar wykład, opowiadanie etc.- że metody nauczania czy coś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magda
TYFLOpedagog
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: Czw 20:31, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Dzieki Kasia za info, bo tez nie wiedzialam nic o tych formach organizacji zajec! :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniołeczek;)
VIP - RESO
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: Czw 20:51, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
tak to było na tym ostatnim teście i potem to omawialiśmy ale ja na wszelki wypadek oczywiście nie notowałam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
RESOcjalizator
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin
|
Wysłany: Czw 21:56, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
żebyście się nie zdziwiły tym, że coś tam nas teoretycznie nie dotyczy . bo tak patrząc obiektywnie na tą kobietę, to może zrobić suprajsa. niczym sędzia w dzisiejszym meczu ;>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wiktoria
TYFLOpedagog
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 23:02, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
A propos gier i zabaw to znalazłam tylko tyle:
Zalety:
- aktywizują uczniów
- uczniowie ucząc się zdobywają wiedzę operatywną, trwałą, przeżytą osobiście
-można nimi obejmować liczne grupy uczniów
-wdrażają uczniów do wszechstronnej analizy problemu
-kształtowanie zdolności poznawczych
Wady:
-wymagają dobrej woli uczestników
- nie przekazują usystematyzowanej wiedzy
A z zasadami stosowania to mam tylko to:
dobrowolność
nie mogą przypominać chaosu
nie mogą być stosowane zbyt często
powinny być stosowane tylko we fragmentach lekcji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Judytka
RESOcjalizator
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gbw
|
Wysłany: Pią 3:49, 13 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Sędzia CHUUUUUUUJ!!!!!!!!!!!!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|