Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna www.pedagodzyspecjalni.fora.pl
Pedagogika Specjalna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

egzamin
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna -> Dydaktyka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pytia
OLIGOfrenopedagog



Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Delfy

PostWysłany: Czw 11:39, 12 Cze 2008    Temat postu:

elo:) mam newsy....koleżanka Bożena zaliczała egzamin wczoraj u babki na konsultacjach i była tak miła zeby podzielić sie spostrzezeniami i pytniami:)
otórz: są podobno 4 grupy po 5 pytań (część z wykladów, część z ćwiczeń), mam takie:
-ogniwa wg okonia(przedstawić i jedno opisać)
-formy organizacji zajęć
-szkoła aktywna(cechy, trwałe wartości)
-problemowa struktura lekcji
-metody kontroli oceny(plusy i minusy testów dydaktycznych) Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magda
TYFLOpedagog



Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk Podlaski

PostWysłany: Czw 11:56, 12 Cze 2008    Temat postu:

WOOOW...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolina m.
swój człowiek:)



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 12:01, 12 Cze 2008    Temat postu:

'formy organizacji zajęć' czyli co?? bo ja nie mam nic na ten temat w notatkach...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pytia
OLIGOfrenopedagog



Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Delfy

PostWysłany: Czw 12:04, 12 Cze 2008    Temat postu:

nie mam pojecia......jestem jeszcze z nauka daleko w polu:/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kate
TYFLOpedagog



Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 13:34, 12 Cze 2008    Temat postu:

Lekcja- główny element systemu klasowo- lekcyjnego w dydaktyce, nazywana jest formą organizacyjną. Istnieją 4 strategie kształcenia Okonia, więc 4 typy lekcji:
I strategia przyswajania wiedzy gotowej (lekcja podająca)
II strategia problemowa- samodzielne dochodzenie uczniów do wiedzy, rozwiązywanie problemów
III strategia oddziaływania na rzeczywistości: praktyka, ćwiczenia, zadania (ekspozycyjna)
IV strategia oddziaływania na ucznia, na jego postawy, system wartości np. muzyka, plastyka, sztuka

Formy organizacyjne- wskazują jak organizować pracę z uczniami, stosownie do tego, kto, gdzie i kiedy, w jakim celu ma być podmiotem kształcenia (są zdeterminowane przez cele, treści, itd.)
Podstawy podziału form organizacyjnych stanowią następujące kryteria:-liczba uczniów (kształcenie indywidualne, grupowe, czyli zespołowe i zbiorowe)
-miejsce uczenia się (zajęcia szkolne i pozaszkolne np. świetlica, lekcje; pozaszkolne: wycieczki, praca domowa, zajęcia w placówkach kulturalno- oświatowych)
-czas trwania zajęć: zajęcia lekcyjne (w czasie lekcji) i poza lekcyjne (nie w czasie lekcji, ale na terenie szkoły, np. zajęcia dodatkowe)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolina m.
swój człowiek:)



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 14:20, 12 Cze 2008    Temat postu:

dzięki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiktoria
TYFLOpedagog



Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 14:46, 12 Cze 2008    Temat postu:

Egzamin jutro o 10, tak?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub88
TYFLOpedagog



Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skrzynice

PostWysłany: Czw 15:12, 12 Cze 2008    Temat postu:

a te ogniwa Okonia to z procesow nauczania uczenia sie tak? np. uswiadomienie uczniom celow i zadan naucz.?;>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
heroina
RESOcjalizator



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 15:26, 12 Cze 2008    Temat postu:

Tak, dokłądnie to wykłąd 5, cały poświecony tym ogniwom;/ Choć ponoc z tego co ja slyszałam, w zadnym zestawie nie było charakterystyki wszystkich ogniw, tylko jednego. OBY! Czuje, ze jestem w ciemnej dupie;/ dydaktikos-masakros;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aniołeczek;)
VIP - RESO



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa

PostWysłany: Czw 15:38, 12 Cze 2008    Temat postu:

czyli uczymy się jednego ogniwa tylko nie wszyscy tego samego ! Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Judytka
RESOcjalizator



Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gbw

PostWysłany: Czw 15:56, 12 Cze 2008    Temat postu:

Stara Nietoperzyca na ostatnich zajęciach podała jako zagadnienia do wykucia, co następuje:
1. Systemy szkoły aktywnej i tradycyjnej- cechy, budowa lekcji, ocena.
2. Cele kształcenia: ogólne, operacyjne
3. Taksonomia celów kształcenia, jej budowa i znaczenie
4. Treści kształcenia- kryteria doboru, teorie doboru, nowe propozycje
5. Rodzaje układów treści
6. Typy i funkcje podręczników szkolnych
7. Procesy nauczania i uczenia się, ich ogniwa, formy organizacji (?)
8. Zasady nauczania- pojęcia, charakterystyka
9. Metody nauczania- klasyfikacja metod ze względu na funkcje, charakter.
10. Kontrola i ocena- zalety i wady (chyba chodzi o ustną i pisemną)
11. Gry i zabawy dydaktyczne- zalety i wady, zasady stosowania
12. Nauczanie problemowe- pojęcie, rodzaje, drogi rozwiązywania, struktura lekcji problemowej.


Proszę zwrócić uwagę, że skoro mam to zapisane to
A) byłam na zajęciach (!)
B) miałam długopis i zeszyt (!!)
C) słuchałam (!!!)

Wynika z tego iż pierwszy czysto teoretyczny wykład nt. tego czym jest dydaktyka, nauczanie, kształcenie itd. nas nie dotyczy. Jaka szkoda : ))


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 16:10, 12 Cze 2008    Temat postu:

11. Gry i zabawy dydaktyczne- zalety i wady, zasady stosowania

Ma to ktoś?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
heroina
RESOcjalizator



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 16:12, 12 Cze 2008    Temat postu:

11. Gry i zabawy dydaktyczne- zalety i wady, zasady stosowania
Ja tego nigdzie nie mam;/ o so chozi?;/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Judytka
RESOcjalizator



Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gbw

PostWysłany: Czw 16:23, 12 Cze 2008    Temat postu:

Je ne sais pas du tout :/
To chyba było gdzieś na tych samych kserówkach na których były te pierdoły w stylu pokaz, pomiar wykład, opowiadanie etc.- że metody nauczania czy coś


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magda
TYFLOpedagog



Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk Podlaski

PostWysłany: Czw 20:31, 12 Cze 2008    Temat postu:

Dzieki Kasia za info, bo tez nie wiedzialam nic o tych formach organizacji zajec! :/ Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aniołeczek;)
VIP - RESO



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa

PostWysłany: Czw 20:51, 12 Cze 2008    Temat postu:

tak to było na tym ostatnim teście i potem to omawialiśmy ale ja na wszelki wypadek oczywiście nie notowałam Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
RESOcjalizator



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

PostWysłany: Czw 21:56, 12 Cze 2008    Temat postu:

żebyście się nie zdziwiły tym, że coś tam nas teoretycznie nie dotyczy Wink. bo tak patrząc obiektywnie na tą kobietę, to może zrobić suprajsa. niczym sędzia w dzisiejszym meczu ;>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiktoria
TYFLOpedagog



Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 23:02, 12 Cze 2008    Temat postu:

A propos gier i zabaw to znalazłam tylko tyle:
Zalety:
- aktywizują uczniów
- uczniowie ucząc się zdobywają wiedzę operatywną, trwałą, przeżytą osobiście
-można nimi obejmować liczne grupy uczniów
-wdrażają uczniów do wszechstronnej analizy problemu
-kształtowanie zdolności poznawczych
Wady:
-wymagają dobrej woli uczestników
- nie przekazują usystematyzowanej wiedzy

A z zasadami stosowania to mam tylko to:
dobrowolność
nie mogą przypominać chaosu
nie mogą być stosowane zbyt często
powinny być stosowane tylko we fragmentach lekcji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Judytka
RESOcjalizator



Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gbw

PostWysłany: Pią 3:49, 13 Cze 2008    Temat postu:

Sędzia CHUUUUUUUJ!!!!!!!!!!!!!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aniołeczek;)
VIP - RESO



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa

PostWysłany: Pią 5:43, 13 Cze 2008    Temat postu:

Dzięki Wiktorio Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna -> Dydaktyka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin