Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna www.pedagodzyspecjalni.fora.pl
Pedagogika Specjalna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ćwiczenia 12.03.2008

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna -> Dydaktyka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mery
OLIGOfrenopedagog



Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 14:42, 12 Mar 2008    Temat postu: ćwiczenia 12.03.2008

tyle mi się udało wynotować, nie wiem czy sie przyda ale wrzucam :


Karl Linke
program całościowy
nauczanie łączne
- materiał nauczania oparty na wiedzy o kraju ojczystym i życiu
- uczeń poznaje materiał drogą samodzielnej i aktywnej pracy
- zlikwidowano podział na przedmioty

"ośrodek życiowy" - przedmiot ukazany na tle sytuacji, w której gra charakterystyczna role dla siebie
"ośrodek rzeczowy" - przedmiot oderwany od sytuacji, mało znaczący

punktem wyjścia w nauczaniu łącznym jest przeżycie. Nauczyciel zabiera co tydzień dzieci na wycieczki, nie tylko po to , żeby widziały i patrzyły, o co chodzi, ale żeby "przeżywały" zjawiska życia.
liczą sie zainteresowania dzieci

1. Nauka o rzeczach ojczystych
2. Nauczanie wyrażania się przez :
a). kształt i barwę
b). mowę, pismo i dźwięk
c). liczbę


Metoda projektów

-6-8 rż
-nie ma drętwego siedzenia w ławkach. Uczniowie wykonują samodzielnie projekty. wycieczki
-zabawy na świeżym powietrzu, aby poznać starsze dzieci, zbliżyć sie do rówieśników, nauczyć sie współpracować, dawać sobie rade
-szkoła ma być szkołą życia, ma być przydatna
-nauczyciel współpracuje z uczniem, darzy go zaufaniem
-samodzielne myślenie dziecka, uczeń jest zaangażowany we wszystkie działania, we wszystkie etapy tworzenia projektu.
-porzucenie biernego nabywania wiedzy
-skupia sie na zainteresowaniach dziecka
-uczy współpracy

system mannheimski
-starsze dzieci , eksperymenty organizacyjne
-selekcja uczniów pod względem rozwoju umysłowego, podział na lepszych i gorszych.
-brak motywacji, bodźców, stymulowania rozwoju


Szkoła pracy
Deway
-nauczanie przez działanie, nie ma czystej pamięciówy, wykorzystanie praktycznych ćwiczeń
-nauczanie oparte na zainteresowaniach ucznia
-program ten nie zwracał uwagi na utrwalanie wiedzy
-brak konkretnych podstaw

plan daltoński
- indywidualna praca uczniów
- brak podziału na klasy, przedmioty
- samodzielna nauka
uczeń wybiera lub zgłasza propozycję tematu, który sam opracował. może korzystać z pomocy nauczyciela, biblioteki. po miesiącu przedstawia, prezentuje samodzielnie opracowany temat przed komisją nauczycielska.

- młodszym dzieciom było trudniej
- izolacjonizm


podsumowanie:

w każdym programie brakowało systematycznej nauki. wiedza fragmentaryczna. Przerost praktyki, brak podstaw teoretycznych. Zbytnie skupienie na zainteresowaniach ucznia, brak pewnej dyscypliny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mery dnia Śro 14:42, 12 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
RESOcjalizator



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

PostWysłany: Śro 16:37, 12 Mar 2008    Temat postu:

przyda się Smile dz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mery
OLIGOfrenopedagog



Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 11:13, 14 Mar 2008    Temat postu:

ależ proszę Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
braga
OLIGOfrenopedagog



Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hong Kong

PostWysłany: Nie 11:38, 16 Mar 2008    Temat postu:

dzieeeki wielkie. Jakbys z kolejnych cw tez cos napisala to byloby fajne ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mery
OLIGOfrenopedagog



Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 12:35, 16 Mar 2008    Temat postu:

jesli na nich bede. jak narazie jestem uziemiona i mam zwolnienie do środy czyli bede dopiero po świętach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna -> Dydaktyka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin